کد خبر : 34305
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 14:15

نمایشنامۀ «لیلی و مجنون» منتشر شد

نمایشنامۀ «لیلی و مجنون» منتشر شد

نمایشنامۀ «لیلی و مجنون» به نویسندگی یعقوب صدیق‌جمالی، منتشر شد.

به گزارش آی نیوز نمایشنامه «لیلی و مجنون» به زبان ترکی آذربایجانی به قلم یعقوب صدیق جمالی؛ نمایشنامه‌نویس و کارگردان نام‌آشنای تبریزی، از سوی انتشارات ریتم، با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری نغمه آفرینش هنر، منتشر و روانه بازار کتاب شد.
۰
جواد کریم‌نژاد، مدیر انتشارات ریتم، با اعلام این خبر گفت: این کتاب در قالب نمایشنامه؛ به قلم «یعقوب صدیق جمالی» از کارگردانان نامی تئاتر تبریز، بر اساس مثنوی «لیلی و مجنون»؛ مشهورترین عاشقانه کلاسیک ادبیات آذربایجان، اثر حکیم ملا محمد فضولی؛ شاعر، متفکر و ادیب آذربایجانی، به زبان ترکی آذربایجانی به رشته تحریر درآمده است.
ویرایش محتوایی و برگردان این نمایشنامه توسط رعنا زارع، از فعالان ادبی آذربایجان انجام شده است. همچنین جلال شمع سوزان، طراحی روی جلد و صفحه آرایی این کتاب را بر عهده داشته است .
۰
مدیر انتشارات ریتم ضمن اشاره به تعهد و قلم نویسنده نمایشنامه و اجرای روی صحنۀ آن گفت: «لیلی و مجنون» حکیم فضولی، مثنوی است بسیار زیبا و دلنشین، با مقدمه‌ای فلسفی و عرفانی که خود شاعر این منظومه را بهانه‌ای در شرح و گفتار «عشقی حقیقی» می‌داند و در مقدمۀ این اثر فاخر و ماندگار در یک رباعی می‌گوید:
توتسام طلب حقیقته راهِ مَجاز
افسانه بهانه‌سیله عرض ائتسه‌م راز
لیلی سببیله وصفین ائتسه‌م آغاز
مجنون دیلی ایله ائتسه‌م اظهار نیاز
۰
نکته جالب توجه نمایشنامه لیلی و مجنون، همزمانی انتشار آن با اجرای این نمایش توسط خود صدیق‌جمالی در تبریز و استقبال بی نظیر هنردوستان از این اثر نمایشی است.
«یعقوب صدیق جمالی»، یکی از چهره‌های تئاتری و دراماتورژ‌های خوش‌ذوق آذربایجان است که تجربه سال‌ها حضور در صحنه‌های ملّی و بین‌المللی تئاتر و کارگردانی نمایش‌های متعدد را نیز داشته است.

نمایشنامۀ «لیلی و مجنون» توسط انتشارات ریتم و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری نغمه آفرینش هنر در قطع رقعی و در ۱۲۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با کاغذ بالک به چاپ رسیده و منتشر شده است. علاقمندان می‌توانند این کتاب را همزمان با اجرای نمایش لیلی و مجنون در تئاتر شهر تبریز یا از کتابفروشی‌های معتبر تهیه کنند
همچنین آئین رونمایی و جشن امضای کتاب نمایشنامه «لیلی و مجنون» طی روز‌های آتی در محل اجرای نمایش، تالار تربیت تئاتر شهر تبریز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

نمایشنامۀ «لیلی و مجنون»

نمایشنامۀ «لیلی و مجنون»

نمایشنامۀ «لیلی و مجنون»

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.