کد خبر : 34307
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 23:53

تدوین چهار هزار برنامه فرهنگی در بودجه سال جاری

تدوین چهار هزار برنامه فرهنگی در بودجه سال جاری

شهردار تبریز گفت: امسال اولین پیوست فرهنگی بودجه شهرداری تبریز در تاریخ این شهر تدوین و ۴ هزار برنامه فرهنگی نیز در این راستا پیش‌بینی شده است.

یعقوب هوشیار صبح امروز در دیدار با جمعی از کنشگران فرهنگی تبریز با موضوع فلسطین اظهار کرد: چهار هزار برنامه فرهنگی در بودجه سال جاری شهرداری تبریز پیش‌بینی شده و فعالان فرهنگی شهر می‌توانند برای سال آینده بخشی از محتوای این برنامه‌ها را تأمین کنند.

وی افزود: اقدامات فرهنگی جامعه باید در سطح جهان بازتاب داشته و رسانه‌های بین‌المللی جهان اسلام به آن بپردازند.

هوشیار اضافه کرد: عملکرد ما در حوزه فرهنگ و اندیشه نباید مناسبتی بوده و استمرار آن، امر فرهنگی را در جامعه نهادینه می‌کند.

شهردار تبریز با اشاره به ضرورت تولید محتوای به روز در مورد مناسبت‌های مختلف و به خصوص مسئله فلسطین نیز گفت: قرار نیست اتفاقی برای مردم غزه بیفتد تا ما واکنشی نسبت به آن داشته باشیم؛ بلکه این اقدامات باید در طول سال و به صورت مستمر برنامه‌ریزی شود.

وی از آمادگی شهرداری تبریز برای اجرای دیوارنگاره‌های شهری نیز خبر داد و گفت: آماده اجرای محتوای دیوارنگاره‌های شهری با مضامین فلسطین و غزه هستیم و در کنار آن محتواهای تولید شده می‌تواند در برنامه تلویزیونی تبریزیم پخش شود.

هوشیار با اشاره به برگزاری کاروان‌های خیابانی با مضامین فلسطین و غزه نیز گفت: از هفته آینده دو روز هفته، اتوبوس شهری در قالب کاروانی، برنامه‌هایی با محوریت غزه فلسطین و در قالب پخش سرود اجرای نمایش به اجرای صحنه‌ای خواهند پرداخت.

شهردار تبریز همچنین در خصوص اقدامات صورت‌گرفته به مناسبت پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت و همچنین محکومیت جنایات اسرائیل در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه گفت: شهرداری تبریز در این راستا اقدام به صدور پیامی برای شهرداران شهرهای جهان اسلام و شهر غزه کرده و در کنار فضاسازی محیطی با این مضمون، همکاری فعالانه‌ای در تجمعات، برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و هنری داشت.

وی در پایان از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای خواست در بودجه سال آینده شهردرای تبریز، پیشنهاد و طرح‌های خود در خصوص دفاع از مردم غزه و فلسطین را جهت عملیاتی شدن ارائه کنند.

در دیدار یعقوب هوشیار با جمعی از کنشگران فرهنگی تبریز که با موضوع فلسطین و شهر غزه به عنوان خواهر خوانده تبریز برگزار شد، فعالان فرهنگی این حوزه نیز پیشنهادات و دغدغه‌های خود را با شهردار تبریز در میان گذاشتند. بهسازی پارک غزه، نامگذاری مکانی به نام مقاومت و فلسطین، نصب نماد و المان مرتبط با فلسطین، تبلیغات محیطی مرتبط با تعداد کشته شدگان اعم از زن کودک و غیرنظامی، نصب دیوارنگاره، صدور پیام ویدیویی مرتبط با غزه، همایش پیاده روی غزه و فلسطین در ائل گلی، آماده سازی فضاهای عمومی شهر برای برگزاری برنامه‌ها عمده مواردی بود که از سوی فعالان فرهنگی تبریز در این جلسه مطرح شد.

همچنین در این جلسه ابتکار شهرداری تبریز در نامگذاری خیابان جدید به نام فلسطین جنوبی، از سوی فعالان فرهنگی شهر مورد تجلیل قرار گرفت.

گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از تشکل‌های مختلف دانشجویی، سازمان رسانه‌ای سراج، سازمان رسانه‌ای اوج و کنشگران مردمی عرصه فلسطین حضور داشتند.

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.