کد خبر : 3431
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مرداد 1394 - 5:20

«مجموعه شهربانو» باید در راستای تقویت قابلیت‌ها و مهارت‌های بانوان طراحی و اجرا شود

«مجموعه شهربانو» باید در راستای تقویت قابلیت‌ها و مهارت‌های بانوان طراحی و اجرا شود

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: طراحی و اجرای مجموعه‌هایی از قبیل شهربانو که در برگیرنده، زمینه فعالیت‌ها و بروز مهارت‌های بانوان باشد، از نیازهای مهم اجتماعی است.

به گزارش آی نیوز، دکتر اکرم حضرتی، با بیان این مطلب تصریح کرد: چشم انداز مجموعه شهربانو، مرکزی مختص بانوان است که سعی دارد نیازهای ضروری فرهنگی، هنری، اقتصادی، تفریحی، ورزشی بانوان را در محیطی آرام و بی‌دغدغه تامین کند.
 وی تاکید کرد: معماری و مدیریت چنین مرکزی باید به دور از کلیشه‌های  فرهنگی و جنسیتی، در راستای تقویت قابلیت‌ها و مهارت‌های بانوان طراحی و اجرا شود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز،  ارایه خدمات مشاوره‌ای، ایجاد بسترهای مناسب جهت کسب مهارت­های تولیدی با رویکرد اشتغال­زایی، راه اندازی بازارچه­ های تخصصی و همچنین برگزاری دوره های آموزش قرآن و اخلاق به فرزندان و بانوان را از دیگر خدمات چشم انداز  مجموعه شهربانو خواند.
حضرتی با اشاره به این‌که متاسفانه فضاهای شهری، پاسخگوی نیازهای زنان نیست، تصریح کرد: محیط شهری، باید بتوانند، زمینه‌های برخورداری از امکانات رفاهی را به تناسب گروه‌های سنی و جنسیتی، ایجاد کند؛ در این راستا، بدیهی است بانوان به عنوان نیمی از جمعیت شهر، باید بر اساس نیازسنجی‌های دقیق، از محیط‌های آرام، جذاب و پایدار برخوردار باشند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.