کد خبر : 34365
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 12:25

اهتمام مدیریت شهری تامین امنیت سرمایه گذاران و اعمال سیاست‌های تشویقی

اهتمام مدیریت شهری تامین امنیت سرمایه گذاران و اعمال سیاست‌های تشویقی

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر ضرورت تامین امنیت سرمایه گذاران گفت: در زمینه سرمایه‌گذاری اقدامات متعددی توسط شورا و شهرداری انجام یافته و همچنان باید در این زمینه سیاست‌های تشویقی و ثبات داشته باشیم.

شهرام دبیری امروز در رویداد علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز اظهار کرد: در کل ایران ۱۴۰۰ شهرداری فعالیت دارند که از درآمد پایینی برخوردار هستند و در تبریز نیز تنها حدود ۱۰ درصد از درآمد شهرداری مربوط به درآمدهای پایدار است.

دبیری افزود: در دوره‌های مختلف شورای اسلامی شهر، سیاست‌های تشویقی در حوزه سرمایه‌گذاری اتخاذ شد و تخفیف‌هایی برای سرمایه گذاران ارائه شد که همین موضوع لزوم تفاوت رفتار با سرمایه گذاران را اثبات می کند.

وی با اشاره به تغییر کارکرد شهرداری ها از نهادی خدماتی به نهادی با کارکردهای فرهنگی و اجتماعی، تصریح کرد: بودجه امسال تبریز ۲۰ همت است که در صورت تحقق، ۴۰ درصد آن جاری و مابقی صرف نگهداری و هزینه‌های عمرانی است. این در حالی است که تنها هزینه احداث هر کیلومتر مترو، ۲۵۰۰ میلیارد تومان است و مجموع بودجه عمرانی شهرداری تنها برای احداث چهار کیلومتر از خط مترو کفایت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اهمیت صنعت توریسم در اقتصاد گفت: طی یک سال در صنعت توریسم در دنیا یک تریلیارد دلار درآمد وجود داشت این در حالی است که در ایران درآمد ما از صنعت توریسم در سال گذشته تنها ۶.۵ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که ایران دارای بیشترین جاذبه‌های گردشگری است.

دبیری با اشاره به علاقمندی ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در داخل کشور، خاطرنشان کرد: بسیاری از ایرانی‌ها در داخل و خارج از کشور به دلیل تعصب و علاقه‌ای که به کشور دارند متمایل به سرمایه گذاری در ایران هستند که باید با برنامه‌ریزی دقیق و کاهش بروکراسی اداری از آنها دعوت به سرمایه گذاری کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این همایش علمی بتوان راهکارهایی عملی ارائه داد تا در جذب سرمایه‌گذار موفق عمل کرده و از همین رو شهرداری ها نیز عملکرد موفقی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اهمیت رفتار متفاوت از سوی مسئولان با سرمایه گذاران، اظهار کرد: مسئولان استانی آذربایجان‌شرقی جهت حمایت از سرمایه‌گذاران میثاق نامه‌ای مشترک امضا کرده اند. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.