کد خبر : 3439
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 5:48

خاماچی: گرمای بی‌سابقه تبریز، از حرارت نمک‌های دریاچه ارومیه است

خاماچی: گرمای بی‌سابقه تبریز، از حرارت نمک‌های دریاچه ارومیه است

 عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: گرمای بی سابقه ای که در این روزها در تبریز مشاهده می کنیم گرمای عادی نیست بلکه گرمای حاصل از حرارت نمک های دریاچه ارومیه است.

به گزارشآی نیوز، استاد بهروز خاماچی در مراسم بهره برداری از ماشین آلات سبک و سنگین و خدمات مکانیزه شهرداری تبریز با اعلام این مطلب گفت: البته این هنوز از آسیب ها و عوارض ی اولیه خشک شدن دریاچه ارومیه است و باید با همراهی مسئولان و مردم نگذاریم نگین زیبای کشورمان خشک شود.
وی همچنین با اشاره به احتمال ورزش سونامی و بادهای نمکی دریاچه ارومیه گفت: ورود شهرداری تبریز به بحث احیای دریاچه ارومیه و لایروبی رودخانه ها و هدایت آب های سطحی تبریز و همچنین انتقال پساب تسفیه شده تبریز به دریاچه یکی از اقدامات مهم شهرداری تبریز در این خصوص می باشد.
وی همچنین با انتقاد از کسانی که عنوان می کنند انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه باعث تغییرات اکولوژیکی در این دریاچه می شود گفت: اینها بهانه ای برای سنگ اندازی برای جلوگیری از انتقال قسمتی از حق آبه استان از رودخانه ارس  به دریاچه ارومیه هستندکه نباید توجهی با آنها صورت گیرد..
خاماچی همچنین با اشاره به وجود کارخانجات و تولیدکنندگان ماشین آلات و خودروهای سبک و سنگین در استان آذربایجان شرقی اظهاردداشت: خوشحالیم که شهرداری تبریز در خرید های خود اولویت را به تولیدکنندگان بومی استان اختصاص داده است و این مسئله باعث جلوگیری از رکود کارخانه ها و بیکاری جوانان می شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.