کد خبر : 34459
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 12:21

آخرین وضعیت احداث مسیرهای پیاده محور در تبریز/ افزایش کیفیت فضاهای شهری با احداث پیاده‌راه‌ها

آخرین وضعیت احداث مسیرهای پیاده محور در تبریز/ افزایش کیفیت فضاهای شهری با احداث پیاده‌راه‌ها

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: امسال حدود ۹ هزار متر طولی پیاده‌راه در سطح شهر توسط مناطق دهگانه شهرداری اجرایی می شود و در حال حاضر تمامی پروژه‌ها با نظارت مستمر واحد مناسب سازی معابر معاونت عمرانی با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال پیشروی هستند.

سامان احمدزاده با بیان این مطلب افزود: افزایش کیفیت زندگی شهروندان یکی از اولویت های شهرداری تبریز در اجرای پروژه های عمرانی است که در همین راستا و مبنی بر تاکید شهردار تبریز امسال در تعریف بودجه در هر یک از مناطق شهرداری احداث پیاده‌راه در نظر گرفته شده است.

احمدزاده درخصوص تاثیر احداث پیاده‌راه ها در کیفیت زندگی مردم گفت: توسعه انسان محوری شهر با افزایش پیاده‌راه ها در سطح شهر علاوه بر ایجاد تعاملات اجتماعی و افزایش شور و نشاط اجتماعی پیامدهایی همچون پیاده روی آسان به ویژه در مناطق مرکزی، تاریخی و تجاری شهر، بدون دغدغه ترافیک سنگین را در بر داشته است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تبریز را به شهری انسان محور تبدیل کنیم، گفت: در سالهای اخیر چندین پیاده راه در نقاط مختلف از جمله منطقه ۸ به عنوان بافت تاریخی شهر تبریز اجرا شده است که می توان به پیاده راه های کوچه پاساژ، کوچه ثبت، کوچه آبیاری، دالان میرزا رضا، کوچه ختایی و… اشاره کرد.

احمدزاده در ادامه اظهار کرد: پیاده‌راه‌های شهید کفاشپور، پیاده کوچه‌های مهرگان، بازارچه امیرکبیر، پیاده راه خیابان فجر، پیاده راه سید علی حکیم، پیاده راه پستخانه قدیم، پیاده‌راه قلعه بیگی، پیاده راه کوچه خزر، پیاده راه چهل ستون نیز از جمله پروژه هایی در دست اجرا طی سال جاری هستند.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز عملیات پیاده راه سازی و سنگفرش در سطح مناطق را حدود ۹۵۰ متر در منطقه ۱، ۳۴۰ متر طول در سطح منطقه ۲، منطقه ۳ نیز ۷۸۵ متر طول، منطقه ۴ شهرداری تبریز ۱۰۰۰ متر طول، منطقه ۶ تبریز ۱۸۳ متر طول، منطقه ۷ تبریز ۵۰۰ متر طول، منطقه ۸ تبریز ۱۸۵۰ متر طول و عملیات احداث پیاده راه در سطح منطقه ۱۰ را نیز ۲۰۰۰ متر اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به پیشرفت خوب این پروژه ها پیاده راه های شهید صافی، خیابان دماوند شنب غازان، کوچه خلیفه گری، کوچه پستخانه قدیم و پیاده‌راه کوچه خزر از جمله پروژه هایی هستند که با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در آستانه بهره برداری است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه‌های موفق شهرداری تبریز در زمینه احداث پیاده‌راه در محورهای تاریخی امیدواریم با اجرای این طرح ها نیز بتوانیم مسیرهای ایمن، زیبا و مدرن را در شهر تبریز ایجاد کرده و در عین حال، زمینه حضور هرچه بیشتر شهروندان در بافت تاریخی شهر فراهم شود.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.