کد خبر : 34487
تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1402 - 6:21

علی‌اف: دیگر مانعی برای امضای توافق صلح با ارمنستان وجود ندارد

علی‌اف: دیگر مانعی برای امضای توافق صلح با ارمنستان وجود ندارد

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان تاکید کرد باکو برای گفت‌وگو با ارمنستان و امضای توافق صلح با این کشور آماده است.
علی‌اف: دیگر مانعی برای امضای توافق صلح با ارمنستان وجود ندارد

به گزارش آی نیوز به نقل از فارس، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با معاون پارلمانی وزیر امور خارجه انگلیس لئو دوچرتی گفت دیگر هیچ مانعی برای امضای توافق صلح بین باکو و ایروان وجود ندارد.

وی تاکید کرد جمهوری آذربایجان از دستورکار صلح منطقه حمایت می‌کند و آماده گفت‌وگو با ارمنستان برای انعقاد توافق صلح و عادی‌سازی روابط است.

علی‌اف همچنین تاکید کرد در نتیجه اقدامات ضد تروریستی، جمهوری آذربایجان به طور کامل حاکمیت خود را احیا کرده است.

دیروز سه‌شنبه «حکمت حاجی‌اف» دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان در امور سیاست خارجی هم در اظهاراتی از ارمنستان خواست گامی ملموس رو به جلو بردارد و سر میز مذاکره بنشیند. این مقام ارشد جمهوری آذربایجان گفت با توجه به شرایط کنونی در منطقه، باکو هیچ مانعی برای انعقاد توافق صلح با ارمنستان نمی‌بیند.

دو جمهوری همسایه آذربایجان و ارمنستان سه دهه است که بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی با هم درگیر بوده‌اند. دو کشور با هم روابط دیپلماتیک ندارند و مرز مشترکشان به شدت مستحکم است.

ماه سپتامبر جمهوری آذربایجان عملیات برق‌آسایی را برای پس گرفتن این منطقه که در سطح بین‌المللی متعلق به باکو شناخته می‌شود اما از دهه ۱۹۹۰ توسط ارامنه تحت حمایت ارمنستان کنترل می‌شد، انجام داد. این عملیات به کوچ دسته‌جمعی اغلب ۱۲۰ هزار ارمنی قره‌باغ به ارمنستان منجر شد. دو کشور از آن زمان برای امضای توافق صلح ابراز تمایل کرده‌اند، هرچند هنوز پیشرفت ملموسی حاصل نشده است.

علی‌اف: دیگر مانعی

علی‌اف: دیگر مانعی

علی‌اف: دیگر مانعی

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.