کد خبر : 3449
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 20:41

«راه‌اندازی مرکز بازپروری ماده ۱۶» نمونه بارز تعامل شهرداری و مدیریت استان در حل آسیب‌های اجتماعی

«راه‌اندازی مرکز بازپروری ماده ۱۶» نمونه بارز تعامل شهرداری و مدیریت استان در حل آسیب‌های اجتماعی

  شهردار تبریز راه‌اندازی مرکز بازپروری ماده ۱۶ نگهداری و درمان معتادان متهاجر تبریز را از اقدامات بارز تعامل مدیریت استان و شهرداری تبریز در حل آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

دکتر صادق نجفی، با بیان این مطلب اظهار داشت: مصمم هستیم که در کنار مسایل عمرانی، اصل همدلی و همزبانی را در سایر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز تسری دهیم؛ در واقع ارتباط مستمر و بی‌واسطه شهرداری با شهروندان، فرصت مناسبی است که می‌تواند در راستای پیشگیری از آسیب‌های متعدد اجتماعی، کارساز باشد.
وی تصریح کرد: مشارکت شهرداری در راه‌اندازی مرکز بازپروری ماده ۱۶ نگهداری و درمان معتادان متهاجر، نمونه بارز این اراده بوده و در کنار برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی‌ی که شهرداری در دست اجرا دارد، کارساز واقع خواهد شد.
شهردار تبریز ظرفیت این مرکز را هزار نفر عنوان کرد و  با اشاره به ویژگی‌های خاص این مرکز گفت: در کنار اقدامات مختلف از درمانی و پزشکی حوزه درمان اعتیاد، ایجاد کارگاه‌های ویژه حرفه‌آموزی در این مرکز، نشان‌دهنده امید به آینده افرادی است که عزم جدی برای برگشت به زندگی سالم و بانشاط دارند.   
دکتر نجفی از آمادگی شهرداری تبریز برای رسیدگی به وضعیت معتادان متهاجر خبر داد و افزود: ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی، چه در حوزه آموزش و پیشگیری و چه در مورد کمک به تقویت زیرساختهای درمانی اعتیاد، آماده و مهیاست.
وی ادامه داد: آموزش‌های مستمر در موضوعات مختلف مهارت‌های زندگی، آگاهی خانواده‌ها، مهارت حل مشکل، هدفمنـدی زندگی و شناخت ارزشهـای فردی، اجتماعـی و مذهبـی و تقویت فعالیت‌های جایگزین، از جمله برنامه‌هایی است که شهرداری تبریز در دوره‌های آموزشی فرهنگسراها و همچنین همایش‌ها و کارگاه‌های مختلف سبک زندگی، برگزار می‌کند.
گفتنی است مرکز ماده ۱۶ نگهداری و درمان معتادان متهاجر تبریز که در محدوده اتوبان تبریز- مرند و در زمینی به مساحت ۴ هکتار واقع شده؛ دارای ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا، ۶ سوله، ساختمان اداری به مساحت ۵۰۰ متر مربع، بخش‌های سم‌زدایی و بهبودی، کارگاه‌های حرفه‌آموزی، فضای ورزشی، نمازخانه و آشپزخانه است . ظرفیت فاز اول این مرکز که به زودی توسط وزیر کشور افتتاح می‌شود برای حدود یک هزار نفر در نظر گرفته شده است که ۵۰۰ نفر در سالن بهبودی، ۱۰۰ نفر در سالن سم‌زدایی و برای بیش از ۳۰۰ نفر به شکل شناور در بخش کارگاه‌های اشتغالزایی فضا در نظر گرفته شده است .

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.