کد خبر : 34518
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 12:09

رفع نواقص خط ۱ قطار شهری تبریز تا پایان سال جاری

رفع نواقص خط ۱ قطار شهری تبریز تا پایان سال جاری

شهردار تبریز از جابجایی روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار مسافر توسط ناوگان ریلی شهری در خط یک مترو تبریز خبر داد و گفت: نواقص تهویه، اطفا حریق، سیگنالینگ و مخابرات خط یک مترو تا پایان سال رفع می‌شود.

یعقوب هوشیار در جلسه بررسی آخرین وضعیت خط ۱ مترو تبریز با اشاره به اینکه سرفاصله زمانی در فازهای اول و دوم خط ۱ مترو ۱۶ دقیقه است، افزود: جهت استفاده بهینه از تجهیزات مترو و احتساب پیوست مدیریت بحرانی، نیازمند اجرای لینک ارتباطی بین خط های یک و دو مترو تبریز هستیم به طوری که هزینه های احداث این لینک از محل اعتبار خط ۲ پیش‌بینی شده است.

یعقوب هوشیار با بیان اینکه لینک ارتباطی مذکور در کمترین زمان ممکن اجرا خواهد شد، تصریح کرد: عمده هدف مدیریت شهری در رفع نواقص خط ۱ و احداث لینک بین دو خط در نظر گرفتن مدیریت بحران و کاهش سرفاصله زمانی در فاز سوم این خط است.

وی با اشاره به ملاحظات سازمان بازرسی در بحث سیگنالینگ تصریح کرد: تمامی نواقص خط ۱ مترو تبریز در حال رفع بوده چرا که مترو از حیث فنی و اجرایی با پروژه‌های عمرانی دیگر تفاوت های زیادی دارد.

هوشیار با اشاره به اینکه سرفاصله زمانی کل خط ۱ مترو تبریز به ۱۶ دقیقه خواهد رسید، خاطرنشان کرد: مترو تبریز روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از مسافر جابه جا می کند و برنامه ریزی مدیریت شهری و تکلیف سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز افزایش آمار مسافرگیری روزانه به ۱۰۰ هزار نفر است.

شهردار تبریز با اشاره به وجود ۲۱۹ پله برقی در خط یک مترو و هزینه ساخت و نگهداری بالای این پروژه، تصریح کرد: مباحث و نواقص تهویه، اطفا حریق، سیگنالینگ و مخابرات خط یک تا پایان سال تمام می‌شود. همچنین ۱۷۰پله برقی در خط ۱ خرید و نصب شده و تا پایان سال شروع به کار می کند.

وی در پایان گفت: هدفگذاری شهرداری اتمام عملیات عمرانی فاز اول خط ۲ مترو تبریز تا پایان زمان شورای ششم است.

روح الله رشیدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات عمرانی مربوط به پروژه مترو، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشی که سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اعلام کرده، برای رفع نواقص سیگنالینگ خط ۱ تا سی ام بهمن روزشمار نصب شده است و رفع نواقص در بحث مخابرات و پله برقی های خط ۱ نیز ماه آینده انجام می شود که این اقدامات موجب کاهش سرفاصله زمانی خط خواهد شد.

روح الله دهقان‌نژاد رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت، حقوقی شورای اسلامی شهر نیز در این خصوص اظهار کرد: احداث لینک ارتباطی بین دو خط باید در گذشته انجام می شد، ولی مورد غفلت واقع شده است.

علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با تاکید بر نظارت مستمر شورا به پروژه مترو گفت: سیاست مدیریت شهری اتمام نواقص خط ۱ مترو در کمترین زمان ممکن است.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.