کد خبر : 34525
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 12:30

تفاهم نامه شهرداری تبریز و شرکت گاز آذربایجان‌شرقی برای کاهش مصرف انرژی

تفاهم نامه شهرداری تبریز و شرکت گاز آذربایجان‌شرقی برای کاهش مصرف انرژی

شهردار تبریز از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری با شرکت گاز آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با هدف استفاده از ظرفیت طرفین برای توسعه آموزش‌های شهروندی و مدیریت بهینه مصرف گاز و کاهش حوادث ناشی از عدم رعایت اصول ایمنی منعقد شده است.

یعقوب هوشیار در جلسه امضای تفاهم نامه مشترک بین شهرداری تبریز و شرکت گاز استان اظهار کرد: شهرداری تعامل‌ و همکاری خوبی با شرکت گاز آذربایجان شرقی دارد و برای تعمیق و تقویت این تعاملات تفاهم‌نامه مشترکی بین این دو مجموعه منعقد شد.

وی هدف این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت‌های طرفین برای توسعه آموزش های شهروندی برای کاهش حوادث ناگوار ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی گاز طبیعی و مدیریت بهینه مصرف خواند و گفت: این تفاهم نامه در محورهای همکاری من جمله تولید محتواهای چند رسانه ای، تبلیغات محیطی، استفاده از اماکن و فضاهای فرهنگی شهرداری، بهره مندی از ظرفیت برنامه تلویزیونی شهرداری برای آموزش شهروندی، استفاده از ظرفیت اتوبوسرانی و مترو برای فرهنگ سازی، بکارگیری از ظرفیت پارک های تبریز برای توسعه آموزش های شهروندی مربوط به مدیریت گاز منعقد شده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه رویکرد فعلی شهرداری توجه و اهمیت ویژه به کارکرد های فرهنگی و اجتماعی در کنار رسالت خدماتی است، افزود: تعامل و گسترش همکاری بین ارگان های خدمت رسان با محوریت مدیریت واحد شهری موجب افزایش رضایت شهروندان و بهبود کیفیت خدمات رسانی خواهد شد.

هوشیار با اشاره به نقش مصرف زیاد حامل های انرژی در آلودگی محیط زیست، تصریح کرد: ‌امیدواریم با همراهی و همکاری بین طرفین باعث‌ کاهش مصرف گاز در زمستان و پاکی هوای شهر تبریز باشیم.

هوشیار خاطرنشان کرد: کلانشهر تبریز از ابتدای سال جاری رکورد بیشترین تعداد روزهای پاک بین سایر کلانشهرها را از آن خود کرده و در ادامه این مسیر از شهروندان عزیز تقاضا داریم با صرفه جویی در مصرف گاز جهت تداوم این رویکرد یاری گر باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: شرکت گاز استان از حیث‌ تعداد و آمار مشترکین حائز رتبه سوم کشور است به طوری که در دهه فجر امسال ۹۹ درصد روستاهای استان تحت پوشش گاز قرار خواهند گرفت.

نادر کمالی با اشاره به مصرف زیاد گاز در کلانشهر تبریز خاطر نشان کرد: با سرد شدن و برودت هوا مصرف گاز افزایش بسزایی داشته است و تنها در ۲۴ ساعته گذشته ۱۳ میلیون مترمکعب گاز در تبریز مصرف شده است.

وی با قدردانی از همکاری و تعاملات اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز در خصوص توسعه آموزش های شهروندی در زمستان سال قبل، افزود:شهرداری تبریز در مقوله عمل به مسئولیت اجتماعی خود عملکرد مطلوبی داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با قدردانی از رسالت شهرداری در همکاری با این شرکت گفت: شهرداری تبریز جزو معدود مجموعه هایی بوده که در خصوص آموزش شهروندی و کاهش مصرف انرژی و همچنین جلوگیری از وقوع حوادث غیر مترقبه یاری‌گر شرکت گاز بوده است.

وی ادامه داد: اگر چه شرکت گاز وظیفه ارائه انشعاب و استقرار علمک گاز برای منازل شهروندان را بر عهده دارد ولی پس از این مرحله رسالت شهرداری آغاز شده و به طور دائمی با شهروندان در خصوص ارائه آموزش شهروندی در ارتباط است.

کمالی با اعلام‌اینکه در هشت ماهه سال جاری، ۲۲ نفر فوتی مربوط به مخاطرات و حوداث گاز بوده است، ادامه داد: در مهر ماه سال جاری به طور متوسط روزانه ۲۳ میلیون متر مکعب گاز با احتساب نیروگاه مصرف شده است اما با سرد شدن هوا این رقم به ۴۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی راهکارهای برون رفت از ناترازی گازی در کشور را توسعه آموزش های شهروندی و مدیریت مصرف منابع گازی خواند و گفت:در عرض ۱۰ سال مصرف گاز در کشور قریب به ۱۰۰‌ درصد افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: برای ترغیب شهروندان جهت مدیریت مصرف انرژی، تخفیفات ویژه در نظر گرفته شده است.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.