کد خبر : 34587
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 13:15

سه هکتار از اراضی کشاورزی تبریز آزادسازی شد

سه هکتار از اراضی کشاورزی تبریز آزادسازی شد

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: در پی اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با تخلفات در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سه هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آزاد شد.

ابراهیم فرقانی روز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با دستور دادستانی طی اجرای احکام موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی باسمنج از توابع شهرستان تبریز، ۲۵ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع و قمع و اعاده به وضع سابق شد.

ابراهیم فرقانی با بیان اینکه به ‌منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود، افزود: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌اند از آن به ‌طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن تلاش کنند.

فرقانی با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، اضافه کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

ابراهیم فرقانی اراضی کشاورزی را بستر تولید غذای شهروندان دانست و یادآور شد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم روند مبارزه با تغییر کاربری ها در طول سال با جدیت ادامه دارد که گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

فرقانی گفت: صدور مجوز یا پروانه ساخت ‌و ساز در اراضی کشاورزی و نیز واگذاری خدمات زیربنایی توسط دیگر نهادها بدون استعلام و دریافت مجوز از جهادکشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: خودروهای گشت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد می کنند.

 

سه هکتار از اراضی سه هکتار از اراضی

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.