کد خبر : 34590
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 12:16

تبریز نیازمند احداث پارکینگ طبقاتی است

تبریز نیازمند احداث پارکینگ طبقاتی است

سیاست‌های راهبردی و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی این هفته شورای اسلامی شهر بررسی شد.

اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه علنی این هفته به بررسی سیاست‌های راهبردی و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ و با حضور شهردار تبریز پرداختند.

علی‌نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه گفت: شورای اسلامی شهر تبریز در یک سال گذشته ۹۱ مورد سیاستگذاری و پیشنهاد در موضوعات کالبد شهری، خدمات شهری، محیط زیست، ایمنی، بحران، حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی ارائه داده است.

وی با اشاره به محتوای سیاست گذاری کلی شورای اسلامی شهر برای بودجه سال آینده افزود: سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر برای تدوین بودجه سال آتی در آذرماه سال جاری به شهرداری ابلاغ می‌شود که تاکید آن بر افرایش بهره‌وری و کاهش هزینه های شهرداری است.

باغبان با اشاره به ضرورت بهره برداری از سامانه شفافیت و الزام به پیوست نگاری فرهنگی اجتماعی پروژه ها اعلام کرد: برنامه پنج ساله شهرداری در سال آخر است و شورا باید برای تمدید یکساله آن تصمیم گیری کند.

وی خزانه داری متمرکز را یکی از رهاوردهای ششمین دوره شورای اسلامی شهر خواند و اعلام کرد: خزانه‌داری متمرکز ابراز خوبی برای توزیع عادلانع بودجه است که نیاز به توجه و اولویت دهی شهرداری دارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر تدوین اطلس سرمایه‌گذاری و واکاوی مسائل سرمایه‌گذاری در شهر گفت: مدیریت اموال و املاک و تاکید بر مولد سازی املاک در شهرداری مورد تاکید شورا است.

وی خاطرنشان کرد : بحث تفریح ، سلامت، سواد رسانه ای و سیاست های جمعیتی به سیاستگداری شورا برای تدوین بودجه سال آینده اضافه و با آخرین ویرایش به شهرداری ابلاغ می شود.

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: نیازمند افزایش پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر هستیم و شورا و شهرداری نیازمند توجه‌ به سیاستگذاری و ریل‌گذاری با محوریت تشویق است.

روح‌الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در رابطه با سیاست‌گذاری شورای شهر برای تدوین بودجه سال آتی گفت: پیشنهاد می کنم برنامه پنج ساله شهرداری تبریز یک سال دیگر تمدید شود و شهرداری و کمیسیون ها ارزیابی خود از عمکلرد امسال را برای بهره‌مندی از تجارب در سال آینده ارائه کنند.

وی با بیان اینکه موضوع ترافیک باید برنامه مشخصی و کمی داشته باشد، اعلام کرد: ظرفیت کل پارکینگ های عمومی تبریز زیر ۲۰ هزار دستگاه و نیازمند افرایش و توسعه است.

رشیدی با اشاره به تبعات ساخت و ساز غیر مجاز نیز گفت: موضوع آب و برنامه مشخص برای کاهش مصرف آب و مدیریت بهینه این منبع سال آینده مورد توجه قرار گیرد.

پرویز هادی، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این باره گفت: سال گذشته در فصل بودجه با همکاری شهرداری تعداد سالن های ورزشی در حال احداث‌را افرایش دادیم.

وی افزود: بررسی های لازم برای احداث رینگ پیاده روی دوم ائل‌گلی برای درج در بودجه سال آینده را انجام داده شده است.

هادی خاطرنشان کرد: در بحث آکادمی های ورزشی، شهرداری تبریز توجه ویژه ای به استعدادیابی داشته و تیم ها تشکیل شود.

احد صادقی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: احداث بازارچه محلی در محل مناسب و با جدیت توسط شهرداری انجام گیرد.

وی افزود: در حوزه فضای سبز، شبکه آب خام، مدیریت آب های سطحی و احیای قنوات در سال آینده مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

صادقی ضمن تشکر از شهرداری تبریز بابت ساماندهی حوزه پسماند شهری، گفت: تفکیک از مبدا پسماند شهری با نرم افزارها و به صورت هوشمند انجام می‌گیرد و مدیریت شیرابه ها در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه هوشمندسازی نیازمند نیروی های متخصص برای سازمان فناوری اطلاعات هستیم، چرا که شهرداری سامانه های متعددی در دست طراحی دارد و نیازمند توجه ویژه به این سازمان در بودجه سال آینده هستیم.

حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر، رئیس کمیسیون گردشگری، سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار نیز در این جلسه با اشاره به رتبه ۱۹ تبریز در افسردگی گفت: تبریز رتبه ۱۹ در افسردگی دارد که نگران کننده است.

وی افزود: باید شهربازی و اماکن برای شادسازی و ایجاد نشاط اجتماعی بین شهروندان احداث شود.

زعفرانچی لر خاطرنشان کرد: نهاد تفریح در جامعه ما پایین است و در حوزه سلامت شهروندی می توان اقداماتی مثمر ثمری انجام داد.

در نهایت اکثریت اعضای شورای اسلامی با این سیاستگذاری موافقت کرده و کمیسیون برنامه و بودجه موظف است تا آخر این هفته موارد تکمیلی را ارسال کند.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.