کد خبر : 34609
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 12:29

صرف یک‌سوم نقدینگی کشور در صنعت ساختمان

صرف یک‌سوم نقدینگی کشور در صنعت ساختمان

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: یک سوم نقدینگی کشور در صنعت ساختمان صرف می‌شود که تأثیر بسزایی در اشتغال آفرینی در کشور دارد.

محمد عزتی پیش از ظهر امروز در آیین گشایش پانزدهمین اجلاس طراحان و سازندگان اظهار کرد: صنعت ساحتمان شامل صنایع متعدد و مختلفی است که تبدیل ایده های خلاقانه به اجرا، می‌تواند وضعیت صنعت ساختمان‌ را متحول کند.

وی افزود: طبق آمار موجود از ابتدای سال تا به امروز فقط در پنج کلانشهر کشور بیش از ۱۵ میلیون مترمربع پروانه ساختمانی شخصی صادر شده است که این‌رقم تاثیر زیادی در اقتصاد دارد.

عزتی خاطرنشان کرد: ضرورت تامین مسکن برای جوانان باعث شده تمام دولت ها تمرکز ویژه ای با این بخش داشته و طرح های ملی زیادی در دست اجرا داشته باشند.

وی با اشاره به صرف یک‌سوم نقدینگی کشور در حوزه صنعت ساختمان خاطرنشان کرد: امیدواریم صنعت ساختمان در کشور اکسپو شده و هر ساله شاهد برگزاری سمینارهای علمی و پیشرفت حوزه ساختمان در کلانشهرها باشیم.

رئیس اجلاس سازندگان و طراحان تاکید کرد: صنعت ساختمان می‌تواند ارزآوری مطلوبی برای کشور داشته باشد.

عزتی یادآور شد: تبریز در حوزه معماری و شهرسازی الگویی خاص و مکتبی ویژه در تاریخ داشته است که این مکتب معماری در طراحی ابنیه شهر استانبول نیز موثر واقع شده است.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.