کد خبر : 34617
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 12:20

نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات «پیربالا» شهرستان مرند

نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات «پیربالا» شهرستان مرند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات پیربالا مرند پس از ۱۱.۵ ساعت تلاش و جستجو توسط امدادگران هلال احمر آذربایجان شرقی نجات یافتند.

حمید منجم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲ گروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر منطقه از ۲ مسیر جداگانه عملیات جستجو را در شب گذشته آغاز و بامداد امروز موفق به یافتن ۲ کوهنورد تبریزی گرفتار در پرتگاه ارتفاعات پیربالا مرند شدند.

وی افزود: ۲ مرد حدود ۳۰ ساله که به قصد گردشگری و کوهنوردی به آبشار پیربالا و ارتفاعات آن سفر کرده بودند پس گم کردن مسیر در برف و سرما گرفتار شدند.

منجم ادامه داد: پس از اطلاع امدادگران هلال احمر ۲ گروه امدادی اقدام به عملیات جستجو کردند که پس از یافتن مکان به وسیله آتش و چراغ موبایل کوهنوردان هر ۲ مرد را سلامت به پایین ارتفاعات هدایت و اقدامات لازم را انجام دادند.

یکی از نجات یافتگان گفت: به واقع امدادگران هلال احمر با از جان گذشتگی جان ما را نجات دادند چون در مسیر سخت گذر گرفتار شده بودیم.

امیر بخشی ادامه داد: حتی جای پا گرگ را نیز مشاهده کردیم و همراه خطر را بیخ گوش خودمان کاملا لمس کردیم، از گروه های امداد نجات خانه هلال و امدادگران هلال احمر بی نهایت سپاسگزاریم.

۲ کوهنورد نجات یافته

به گزارش ایرنا، خانه هلال مرکزی است با ساختار داوطلبانه که در سطح محلی و بومی توسط اعضای خیر و داوطلب اداره می شود.

روستای پیربالا در دامنه کوه های میشو و در میان دره ای سرسبز قرار گرفته است و از جمله جاهای دیدنی شهرستان مرند است که در ۸۸ کیلومتری تبریز و در شهرستان مرند واقع شده است و آبشار زیبایی به نام پیربالا دارد.

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.