کد خبر : 3463
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 شهریور 1394 - 6:45

بزرگداشت استاد شهریار باید در سطح جهانی برگزار شود

بزرگداشت استاد شهریار باید در سطح جهانی برگزار شود

 جلسه هم اندیشی ستاد بزرگداشت روز ملی شعر و ادب برگزار شد.

 

به گزارش آی نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، این جلسه با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار، مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و تنی چند از اساتید دانشگاهی و مدیران دستگاه های فرهنگی و هنری برگزار شد.
 دکتر نجفی شهردار تبریز ضمن اشاره به خاطراتی از حیات استاد شهریار برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار را گامی در راستای ادای دین به شخصیت بارز و انقلاب استاد شهریار دانست و از همراهی کامل شهرداری تبریز با این برنامه خبر داد.
دکتر نجفی برنامه ریزی منسجم و ترسیم روش های جامع و اثربخش برای برگزاری برنامه هایی با موضوع و محوریت زندگی و شعر استاد شهریار در ایران و جهان را مهمترین راه برای صیانت از این چهره سرشناس فرهنگ و ادبیات جهان دانست و از تلاش اعضای ستاد برگزاری مراسم روز ۲۷ شهریور (سالروز وفات استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب) قدردانی کرد.
وی افزود: باید تمام فرصت های لازم برای برگزاری برنامه های مختلف در کشورهای دیگر انجام شده و برزگداشت استاد شهریار در سطح جهانی برگزار شود.
دکتر علی اصغر شعردوست بنیانگذار روز ملی شعر و ادب نیز در این جلسه همت همه جانبه و استفاده از چهره ها و شخصیت های سرشناس را گامی موثر در معرفی چهره بی بدیل استاد شهریار دانست. مؤسس و اولین دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور همچنین با اشاره به جهانی بودن نام استاد شهریار و برنامه ریزی برخی کشورها در برگزاری برنامه هایی ویژه بزرگداشت استاد شهریار استفاده از خرد جمعی و دعوت از چهره های شاخص فرهنگی جهان را یکی از شیوه های لازم برای تکریم هویت ملی و ولایی استاد شهریار عنوان کرد.
وی که دبیر کنگره بزرگداشت شهریار در ایران و چندین کشور خارجی بوده است حضور هنرمندان سرشناس بویژه در بخش موسیقی را که با بهره مندی از اشعار استاد شهریار آثار ماندگاری در این حوزه خلق کرده اند یکی از جذابیت ها و نوآوری های این کنگره در سال جاری عنوان کرد.
حسن میلانی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی که مسئولیت برگزاری کنگره در سال جاری را برعهده دارد از تمام اعضای ستاد بویژه مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به عنوان دبیر اجرایی کنگره بین المللی استاد شهریار قدردانی کرد و تلاش ایشان در ایجاد تعامل با ادارات و نهادها و تلاش اثربخش در پیشبرد برنامه های ستاد را ستود.
مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز نیز ضمن اعلام آمادگی کامل این سازمان برای انجام امور محوله به طور احسن از همکاری این مجموعه با اداره کل روابط عمومی شهردای تبریز و صداوسیمای تبریز در تولید و پخش زنده ویژه برنامه ای تحت عنوان ” شب های شهریار ” از ۲۱تا ۲۷ شهریور ماه خبر داد.
گفتنی است کنگره بین المللی بزرگداشت استاد شهریار در ده محور شامل انقلاب اسلامی در آثار استاد شهریار، نقش استاد شهریار در شکل گیری و گسترش جریان شعر دفاع مقدس، تجلی معارف و مناقب اهل بیت (ع) در اشعار استاد شهریار، ولایت فقیه در اندیشه استاد شهریار، تجلی مضامین قرآن در شعر شهریار، تبلور هویت دینی در منظومه حیدر بابا، بررسی مبانی دینی اشعار استاد شهریار، آداب اخلاقی و تربیت اسلامی در اشعار استاد شهریار، شاخصه های عرفان شیعی در اشعار استاد شهریار، فرهنگ عاشورا در شعر استاد شهریار و … برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است در این نشست حاضرین به بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت شهریار که روزهای ۲۴ تا ۲۶ شهریور ماه در تبریز برگزار می شود پرداختند.
 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.