کد خبر : 3471
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 شهریور 1394 - 6:17

آغاز بکار دومین سمپوزیوم مجسمه سازی تبریز

آغاز بکار دومین سمپوزیوم مجسمه سازی تبریز

 مدیرعامل سازمان زیباسازی از آغاز به کار دومین سمپوزیوم مجسمه سازی تبریز خبر داد.

به گزارش آی نیوز، اکبر امجدی در مراسم افتتاح دومین سمپوزیوم مجسمه سازی تبریز که با حضور اعضا شورا و شهردار تبریز برگزار می شد گفت: این سمپوزیوم با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازی و ورود آن به فضای شهری به عنوان عنصر ماندگار هنری برگزار می‌شود
 وی افزود: هدف دیگر از از برگزاری این سمپوزیوم  انتقال تجربه زیبایی‌شناسانه در جامعه و افزایش سطح آگاهی عمومی از کار هنری و فرایند خلاقانه است.
 امجدی انتقال مباحث فرهنگی و تاریخی و توجه به رویکرد آموزشی از دیگر مؤلفه‌های مورد توجه در سمپوزیوم دوم برشمرد
 وی ادامه داد: سمپوزیوم دوم نیز همانند سمپوزیوم اول از جنس سنگ برگزار می‌شود و آثار اجرا شده در فضای شهری تبریز نصب خواهند شد.
امجدی افزود : متأسفانه شهر تبریز با پیشینه تاریخی فرهنگی و هنری که دارد از نظر مجسمه‌سازی غنی نیست و با توجه به کمبودی که در این زمینه احساس می‌کردیم تصمیم گرفتیم که سمپوزیوم مجسمه‌سازی را در این شهر برپا کنیم تا ضمن تأمین مجسمه‌های مناسب برای نصب در سطح شهر تبریز و بالا بردن سواد بصری شهروندان، زمینه‌ای را هم برای آموزش علاقه‌مندان در این زمینه فراهم کنیم.
امجدی گفت :موضوع اصلی دومین سمپوزیوم مجسمه سازی ولایت است و بخشی را هم به موضوع آزاد اختصاص داده ایم
 مدیرعامل سازمان زیباسازی اظهار داشت: ۳۰ هنرمند اصلی و ۱۰ هنرمند جایگزین برای خلق اثر در سمپوزیوم انتخاب و معرفی شده اند و قریب به ۳۰ ماکت هم برای برپایی دومین نمایشگاه سمپوزیوم تبریز انتخاب شده است.
  وی در پایان گفت : مدت اجرای سمپوزیوم از اول شهریور تا ۲۲ شهریور ادامه خواهد داشت و سی هنرمند مجسمه ساز در این مدت با هم به رقابت خواهند پرداخت.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.