کد خبر : 34712
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 - 10:33

آخرین اخبار از تأیید صلاحیت‌های انتخابات مجلس در آذربایجان‌شرقی

آخرین اخبار از تأیید صلاحیت‌های انتخابات مجلس در آذربایجان‌شرقی

اخبار غیررسمی از تأیید صلاحیت همه گزینه‌های مطرح تصدی نمایندگی صندلی مجلس از حوزه‌های انتخابیه آذربایجان‌شرقی به غیر ۲ نماینده فعلی مجلس در تبریز و ملکان حکایت دارد.

به گزارش آی نیوز به نقل از فارس، براساس اخبار غیررسمی تمام نمایندگان فعلی استان آذربایجان‌شرقی که برای انتخابات مجلس آینده کاندیدا شده‌اند به غیر از احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس در هیأت نظارت انتخابات تأیید شدند.

براساس این گزارش، در هیأت‌های اجرایی انتخابات از نمایندگان فعلی مجلس، احمد علیرضا بیگی، مسعود پزشکیان و علیرضا منادی نمایندگان تبریز، الهوردی دهقان نماینده مردم ورزقان در مجلس، سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان و علیرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی مهر تأیید نگرفته بودند.

این گزارش می‌افزاید، هیأت نظارت در حوزه انتخابیه تبریز تنها به احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز مهر تأیید نداده و  مسعود پزشکیان اصلاح‌طلب و علیرضا منادی که در هیأت اجرایی تأیید نشده بودند در هیأت نظارت مهر تأیید گرفتند.

تاج‌الدینی، متفکرآزاد و محمدحسین فرهنگی نمایندگان فعلی تبریز در مجلس هم در هیأت اجرایی و هیات نظارت تایید شدند.

علیرضا نوری، نماینده مردم بستان‌آباد متمایل به اصلاح طلبان و الهوردی دهقان نماینده مردم ورزقان که در هیأت اجرایی تایید نشده بودند در هیأت نظارت مهر تایید گرفتند.

گزارش فارس حاکی است،  بدین ترتیب از ۱۹ نماینده فعلی مجلس که همگی برای انتخابات مجلس کاندیدا شده‌اند تنها  احمدعلیرضا بیگی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو و سیدعلی موسوی از حوزه انتخابیه ملکان تأیید نشده‌اند.

آدربایجان‌شرقی در مجلس صاحب ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است، تبریز، آذرشهر و اسکو صاحب ۶ کرسی و میانه ۲ کرسی و بقیه حوزه‌ها صاحب یک کرسی هستند.

گزارش فارس حاکی است، فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه ۲ روز جمعه و شنبه ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه را برای اطلاع‌رسانی به داوطلبان مجلس شورای اسلامی فرصت دارند.

داوطلبانی که در این مرحله تأیید نشدند ۳ روز از یکشنبه ۱۷ تا سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه فرصت دارند تا اعتراض خود را در شورای نگهبان ثبت کنند.

شورای نگهبان نیز از روز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه تا ۱۹ بهمن ماه به شکایات رسیدگی و نتایج را اعلام می‌کنند.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.