کد خبر : 34743
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1402 - 12:09

پیش‌بینی بودجه ۳۰ هزار میلیاردی برای سال آینده تبریز

پیش‌بینی بودجه ۳۰ هزار میلیاردی برای سال آینده تبریز

شهردار تبریز از پیش‌بینی بودجه ۳۰ هزار میلیاردتومانی برای سال ۱۴۰۳ و تقدیم آن به شورای اسلامی شهر در روزهای آینده خبر داد که مهمترین ویژگی آن توجه به مشکلات و مسائل محلات است.

به گزارش آی نیوز یعقوب هوشیار ، شهردار تبریز از پیش‌بینی بودجه ۳۰ هزار میلیاردتومانی برای سال ۱۴۰۳ و تقدیم آن به شورای اسلامی شهر در روزهای آینده خبر داد که مهمترین ویژگی آن توجه به مشکلات و مسائل محلات است.

هوشیار در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز ضمن قدردانی از حمایت‌های وی در پیشبرد اهداف مدیریت شهری اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در رابطه با تغییر رویکرد شهرداری ‌ها از نهادی صرفا خدماتی به نهادی اجتماعی در یک دهه گذشته احصا و در قالب ۱۴ راهبرد و ۴ محور به عنوان برنامه مدیریت فعلی شهری تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

وی از پیش‌بینی ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه سال آینده شهرداری تبریز نیز خبر داد و افزود: ۱۴ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی و فرهنگی شهرداری تبریز در سال جاری است که با این بودجه ۱۰ هزار برنامه فرهنگی، ورزشی و عمرانی اجرا شده است.

هوشیار ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی تمامی مدیران، کارکنان و کارگران شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: راهپیمای میلیونی اربعین، کنگره گرامیداشت ۱۰ هزار شهید استان، همایش خانوادگی غدیر، گرامیداشت ایام فاطمیه، همایش زنده نامان دیدار با ۷۰۰ نفر از خانواده شهدا، برگزاری دو دوره المپیاد فرهنگی ورزشی ملی جام پرچم، همایش پیر غلامان حسینی از جمله برنامه‌های شاخص فرهنگی شهرداری تبریز در ۲۰ ماه اخیر است.

شهردار تبریز با اشاره به فعال‌سازی دبیرخانه دیپلماسی شهری در تبریز یادآور شد: دیدارهای با سفرای ایران در کشورهای خارجی و همچنین سفرای کشورهای خارجی در ایران برای فعال‌سازی سرمایه‌گذاری در تبریز داشته‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز را در دو بخش علمی و عملی برنامه ریزی کردیم که بخش علمی آن ۱۵ آبان در دانشگاه تبریز برگزار و بخش عملی آن سال آینده برگزار می‌شود.

هوشیار با بیان اینکه شهرداری تبریز رتبه اول بازآفرینی شهری در کشور به نسبت جمعیت را دارد، افزود: شهرداری تبریز همچنین رتبه اول صدور پروانه ساختمانی در بین کلانشهرها را دارد.

وی از افتتاح هفتگی یک طرح از بهمن‌ماه سال جاری نیز خبر داده و افزود: ۱۴۰۰ نفر از ایثارگران و فرزندان ایثارگر در دو سال گذشته تبدیل وضعیت شده‌اند.

شهردار تبریز با اشاره به روند هوشمندسازی شهر در دوره فعلی مدیریت شهری نیز گفت: در حال حاضر ۱۰۰کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر کار شده است که دورنمای شهرداری تبریز توسعه ۷۰۰کیلومتری آن و استفاده عموم شهروندان از این تکنولوژی است.

وی با اشاره به افزایش مسافران متروی تبریز از ۱۵ هزار به ۵۰ هزار نفر در روز ابراز داشت: خط یک متروی تبریز تکمیل و تمام ایستگاه‌های آن فعال است و خط دوم مترو نیز ۵بهمن ماه تی بی ام غربی حفاری را تمام و از خط خارج می‌شود؛ خرداد سال آینده نیز تی بی ام شرقی تمام می‌شود.

هوشیار با اشاره به خرید ۵۰ اتوبوس در طول ۱۰ سال گذشته تاکید کرد:در دوره فعلی مدیریت شهری قرارداد خرید ۳۰۰ اتوبوس را نهایی کرده و تحویل می‌گیریم و ۱۵۰ دستگاه دیگر را نیز قرارداد کرده‌ایم.

وی افزود: در پنج سال گذشته ۲۰۰ تاکسی شهری نوسازی شده بود که در دوره فعلی مدیریت شهری ۱۷۰۰ دستگاه نوسازی شده و ۲ هزار نفر نیز در نوبت هستند.
شهردار تبریز با اشاره به تکمیل آسفالت‌ریزی باند تندرو اتوبان پاسداران و همچنین آسفالت‌ریزی و نصب نیوجرسی در اتوبان شهید کسایی نیز گفت: اتوبان شهید کسایی علی‌رغم این که وظیفه شهرداری نبود، ۱۶ کیلومتر نیوجرسی و آسفالت ریزی شده است و باند تندرو ضلع جنوبی اتوبان پاسداران تمام شده و باند کندرو آن نیز به زودی تکمیل می شود.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه مسکن شهرداری تبریز نیز گفت: ۱۵۰۰واحد مسکونی در شهرک جوانان در دست اجرا است که علاوه بر آن در راستای تامین مسکن ارزان مناطق دهگانه نیز با تشکیل قرارگاه مسکن اقدام به ساخت واحدهای مسکونی می‌کنند.

هوشیار با اشاره به برگزار ۴۴ جلسه قرار خدمت شهرداری تبریز در مناطق دهگانه افزود: ۸۰۰ گره و مشکل مردمی در قرارهای خدمت شناسایی شده و ۸۰ درصد آنها حل شده است.

وی از برگزاری ۶۱ ملاقات مردمی در شهرداری تبریز و چهار میز خدمت در مصلی نیز خبر داد و گفت: در کنار دیدارهای دیدارهای هفتگی شهردار با مردم، با حصور در مساجد و برگزاری میز خدمت مناطق مشکلات مناطق بررسی می‌شود و علاوه بر آن در قرارهای خدمت نیز هر هفته دیدار مردمی داریم

 

پیش‌بینی بودجه ۳۰ پیش‌بینی بودجه ۳۰  پیش‌بینی بودجه ۳۰ ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.