کد خبر : 34765
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1402 - 13:09

آمادگی شهرداری برای مشارکت در برگزاری مانور اسکان اضطراری ۱۰ هزار نفری تبریز

آمادگی شهرداری برای مشارکت در برگزاری مانور اسکان اضطراری ۱۰ هزار نفری تبریز

مدیر بحران شهرداری تبریز گفت: مانور امداد و نجات و اسکان اضطراری برای اولین بار در کشور با حضور تیم‌های تخصصی امداد و نجات از چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان در تبریز برگزار می‌شود.

مسعود حسن نژاد در جلسه هماهنگی برگزاری مانور اسکان اضطراری با تاکید بر ضرورت آمادگی دستگاه های مرتبط جهت مقابله با حوادث طبیعی افزود: مانور بزرگ درمان و اسکان اضطراری ۱۰ هزار نفری شهر تبریز با همکاری و مشارکت دستگاه های مربوطه از جمله استانداری آذربایجان شرقی، فرمانداری شهرستان تبریز، جمعیت هلال احمر استان، شهرداری تبریز و سایر ادارات خدمات رسان به ضورت همزمان در ۱۱ نقطه از شهر تبریز در روز دوشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

مدیر بحران شهرداری تبریز در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری تبریز گفت: بر اساس وظایف قانونی و همچنین وظایف محوله در سناریوی مانور، شهرداری تبریز اقدام به اطلاع رسانی و فضاسازی سطح شهر با چاپ و نصب تعداد ۵۲ تخته بنر، تسطیح و آماده سازی محل پایلوت واقع در خیابان آزادی-روبروی پارک باغشمال، تعبیه سرویس های بهداشتی و سطل های زباله، برپایی جایگاه ویژه برای استقرار مسئولان کشوری و استانی و تامین سیستم صوتی کرده است.

حسن نژاد در ادامه افزود: حضور نیروهای انسانی به همراه تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای تغسیل و تدفین، استقرار خودروی تجمیع زباله در محل پایلوت، ساخت سازه برای اجرای عملیات آواربرداری، ایجاد حریق و اطفاء آن و اجرای عملیات آواربرداری و امداد و نجات مصدومین از دیگر اقدامات پیش بینی شده است که توسط سازمان های آرامستان ها، مدیریت پسماند و آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز انجام خواهد شد.

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان تبریز ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری تبریز گفت: مانور بزرگ اسکان اضطراری شهر تبریز برای اولین بار در کشور با این وسعت برگزار می شود که این امر نیازمند همکاری تمامی دستگاه های مربوطه می باشد.

مانور بزرگ درمان و اسکان اضطراری ۱۰ هزار نفری شهر تبریز به صورت پایلوت در خیابان آزادی روبروی پارک باغشمال و به صورت همزمان در ۱۰ نقطه از شهر تبریز به شرح زیر برگزار خواهد شد:

حوزه شهرداری منطقه ۱: سالن چندمنظوره مدیریت بحران واقع در خیابان گلکار

حوزه شهرداری منطقه ۲: پارکینگ عمومی ائل گلی و خیابان مجاور در پارکینگ بالایی

حوزه شهرداری منطقه ۳: استادیوم باغشمال

حوزه شهرداری منطقه ۴: شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز واقع در میدان معلم

حوزه شهرداری منطقه ۵: روبروی پارک کودکان در مرزداران

حوزه شهرداری منطقه ۶: هلال احمر شهرستان تبریز واقع در شهرک امام(ره)

حوزه شهرداری منطقه ۷: زمین های ورزشی پارک مهر ولایت شهرک اندیشه

حوزه شهرداری منطقه ۸: مصلی امام خمینی (ره)

حوزه شهرداری منطقه ۹: پارک مسافر خاوران

حوزه شهرداری منطقه ۱۰: شهرک ارم، زمین های خاکی جنب مدرسه نبی اکرم (ص)

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.