کد خبر : 34793
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 11:56

نصب روزشمار بزرگترین پروژه زیست محیطی شهرداری تبریز

نصب روزشمار بزرگترین پروژه زیست محیطی شهرداری تبریز

شهردار تبریز از نصب روزشمار پروژه لندفیل شماره ۲ مرکز دفن بهداشتی پسماند به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی شهرداری خبر داد.

یعقوب هوشیار در گفتگو با شهریار از نصب روزشمار این پروژه برای پنجم بهمن ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: پروژه توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز یکی از بزرگترین پروژه های در حال حاضر است که بصورت کاملا مهندسی و با تکیه بر تجارب علمی در حال اجرا است.

وی افزود: با اجرای این پروژه از دفن سنتی زباله در تبریز فاصله گرفته و پسماندهای شهری تبریز در سلول‌های مشخص دفن می شود که هم شیرابه‌های آنها قابل کنترل باشد و هم از تصاعد گازهای آلاینده در محیط شهر جلوگیری شود.

هوشیار با اشاره به پیشرفت لندفیل شماره ۲ این پروژه گفت: با نصب روزشمار در این پروژه شاهد تسریع در عملیات اجرای آن جهت آماده سازی پروژه برای بهره برداری در تاریخ ۵ بهمن ماه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و افزایش ظرفیت دفن بهداشتی پسماند تبریز، حفاظت از محیط زیست از طریق دفن بهداشتی پسماند، کنترل شیرآبه حاصل از پسماند و جلوگیری از نفوذ به آب های زیرزمینی و رودخانه ها و ایجاد مرکز زباله و برگشت سرمایه تنها بخشی از مزایای احداث این پروژه زیست محیطی است.

شهردار تبریز با تأکید بر اینکه هدف نهایی مدیریت شهری حفظ محیط زیست است، گفت: یکی از گام‌های موثر در این مسیر دفن بهداشتی پسماند به جای روش های سنتی است که با افتتاح لندفیل شماره ۲ با ظرفیت یک میلیون و ۴۰۰ متر مکعب و در ادامه آن بهره برداری از دیگر لندفیل های این پروژه عظیم شاهد برداشت گام بزرگ موثر زیست محیطی برای آینده شهر تبریز خواهیم بود.

پروژه توسعه مرکز پسماند شهرداری تبریز شامل طراحی، اجرا و آماده سازی تصفیه خانه شیرابه و ۳ سلول لندفیل دفن بهداشتی پسماند است که بخش لندفیل این پروژه شامل مراحل اجرایی زیر سلول های ۱و۲و۳ بوده و اهم فعالیت های صورت گرفته در این قسمت از پروژه شامل: خاکبرداری، خاکریزی، اجرای لاینر و سیستم زهکش شیرابه است.

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.