کد خبر : 34807
تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1402 - 21:50

آل هاشم: نقش بازیکنان آذربایجانی در تیم ملی فوتبال کم شده است

آل هاشم: نقش بازیکنان آذربایجانی در تیم ملی فوتبال کم شده است

امام جمعه تبریز با یادآوری از نسل طلایی فوتبال تبریز در جام جهانی ۹۸، نقش بازیکنان آذری در تیم ملی فوتبال کم شده است .

به گزارش آی نیوز،  آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با یادآوری از نسل طلایی فوتبال تبریز در جام جهانی ۹۸، نقش بازیکنان آذری در تیم ملی فوتبال کم شده است و ادامه داد: توجه به لیگ استانی، فوتبال محلات و بازیکنان تیم‌های پایه رده‌های نوجوانان، جوانان و امید می‌تواند باعث ظهور نسل طلایی دیگری از فوتبالیست‌های تبریزی شود و درب تیم‌های ملی برای حضور بازیکنان شایسته فوتبال آذری همچنان باز باشد.

واکنش آل‌هاشم به حضور تیم ملی فوتبال ایران در قطر

امام جمعه تبریز پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا را یکی از راه‌های بالا رفتن اتحاد و نشاط اجتماعی در جامعه دانست.
آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه امروز افتتاحیه جام ملت‌ها فوتبال آسیا در کشور قطر است، اظهار کرد: یکی از راه‌های بالا رفتن اتحاد و نشاط اجتماعی پیروزی و موفقیت ملی و بین‌المللی است.

وی افزود: تیم فوتبال ایران مدت‌هاست در جام ملت‌های آسیایی قهرمان نشده است که ما برای این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیایی برای همه آنها آرزوی موفقیت داریم.

امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تنها امام جمعه ای که در سال ۹۶ در بازی تیم فوتبال تراکتور و استقلال تهارن در تبریز در ورزشگاه حضور یافت و از نزدیک بازی را تماشا کرد. وی همچنین در فینال بازی تیم فوتسال مس سونگون نیز در ورزشگاه حضور یافت.

براساس این گزارش، در سفر اخیر ( آذر ۱۴۰۲) تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشور به تبریز که به دیدار آل‌هاشم امام جمعه تبریز هم رفت، در سخنان بی‌تعارفی از تاج خواست در بازی‌های لیگ برتر عدالت رعایت شود.

امام جمعه تبریز خواستار توجه ویژه و تقویت فوتبال آذربایجان‌شرقی شد و گفت: احیای تیم ماشین‌سازی و رعایت عدالت در بازی‌های تراکتور، مهم ترین مطالبه فوتبال دوستان نجیب تبریزی است.

وی به اهمیت اخلاق ورزشی اشاره و تصریح کرد: یک روی ورزش برد و روی دیگرش باخت است و نباید ورزش تحت تاثیر عوامل حاشیه‌ای قرار گیرد و آنچه باید هم برای ورزشکاران و هم هواداران تیم‌ها مهم باشد، رعایت اخلاق و ادب است.

آل هاشم متذکر شد: اهمیت اخلاق‌مداری در ورزش از جمله در استادیوم‌های فوتبال باید در اولویت مسؤولان قرار گیرد و ورزشگاه‌ها باید محیطی فرهنگ‌ساز و محلی سالم و امن برای تخلیه انرژی و هیجانات جوانان باشد. سلامت اخلاقی میادین فوتبال می‌تواند زمینه‌ساز حضور پرتعداد تماشاگران باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه فوتبال با فرهنگ و اجتماع رابطه مستقیم دارد و می‌تواند باعث رشد فرهنگی و نشاط جامعه شود، گفت: استادیوم‌های فوتبال می‌تواند محلی برای اشاعه عقاید و ارزش‌های متعالی در جامعه باشد.

نباید فوتبال بجای ایجاد نشاط اجتماعی به سرخوردگی منجر شود

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: نباید شرایطی بوجود بیاید که فوتبال بجای ایجاد نشاط اجتماعی به سرخوردگی منجر شود و این جز با اجرای عدالت در فوتبال در همه سطوح محقق نخواهد شد.

آل‌هاشم از برگزاری بازی‌های تراکتور در روزهای غیرتعطیل انتقاد کرده و بیان داشت: در برگزاری بازی‌ها عدالت رعایت و بازی‌های تیم تراکتور در روزهای تعطیل هم برگزار شود تا امکان حضور تماشاگران بیشتری در ورزشگاه مسیر شود.

وی با تاکید بر ضرورت احیای تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز که جزو برندهای شاخص و تیم های اصیل، قدیمی و محبوب فوتبال ایران است، یادآور شد: عدالت در تعیین روزهای بازی تیم تراکتور در روزهای آخر هفته و تعطیل، مطالبه طرفداران پرشور این تیم است.

تقویت تیم ملی فوتبال موجب افزایش غرور ملی و اتحاد ایرانیان می‌شود

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود تقویت تیم ملی فوتبال را متذکر شد و گفت: موفقیت تیم ملی، باعث خرسندی، افزایش غرور ملی و اتحاد و انسجام ملی ایرانیان است.

درب تیم‌های ملی برای حضور بازیکنان شایسته فوتبال آذری همچنان باز باشد

امام جمعه تبریز همچنین با یادآوری از نسل طلایی فوتبال تبریز در جام جهانی ۹۸، نقش بازیکنان آذری در تیم ملی فوتبال کم شده است و ادامه داد: توجه به لیگ استانی، فوتبال محلات و بازیکنان تیم‌های پایه رده‌های نوجوانان، جوانان و امید می‌تواند باعث ظهور نسل طلایی دیگری از فوتبالیست‌های تبریزی شود و درب تیم‌های ملی برای حضور بازیکنان شایسته فوتبال آذری همچنان باز باشد.

عشق به فوتبال در بین تبریزی‌ها

آل هاشم در پایان به حضور چندین باره خود در ورزشگاه‌های تبریز برای تماشای بازی‌های تیم‌های تراکتور، مس و ماشین‌سازی در لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر فوتسال اشاره کرد و نجابت هواداران تیم های تبریزی را مثال‌زدنی دانست و ابراز کرد: عشق به فوتبال در بین تبریزی‌ها یک ظرفیت خوب است که باید توسط فدراسیون فوتبال قدر دانسته شود.

آل هاشم: نقش بازیکنان آل هاشم: نقش بازیکنان آل هاشم: نقش بازیکنان آل هاشم: نقش بازیکنان ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.