کد خبر : 34824
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 12:37

کدام پروژه شهرداری در رونق گردشگری تبریز موثرتر خواهد بود؟

کدام پروژه شهرداری در رونق گردشگری تبریز موثرتر خواهد بود؟

طبق نتایج یک نظرسنجی، شهروندان تبریز تکمیل ساماندهی مقبره الشعرا را موثرترین عامل در رونق گردشگری شهر عنوان کردند.

در این نظرسنجی که توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز و از طریق شبکه های مجازی با طرح سوال “به نظر شما اجرا و تکمیل کدام پروژه شهرداری تبریز در رونق گردشگری نقش موثرتری خواهد داشت؟ الف”) احداث باغ موزه ستارخان ب) احیای خانه تاریخی باقرخان ج) تکمیل ساماندهی مقبره الشعرا د) مرمت عمارت تاریخی ساعت” عنوان شد، ۳۰ هزار و ۸۴۲ نفر شرکت کردند.

طبق نتایج به دست آمده ۴۰ درصد از شرکت کنندگان گزینه تکمیل ساماندهی مقبره الشعرا، ۳۵ درصد گزینه مرمت عمارت تاریخی ساعت تبریز، ۱۵ درصد گزینه احداث باغ موزه ستارخان و نهایتا ۱۰ درصد گزینه احیای خانه تاریخی باقرخان را انتخاب کردند.

ماموریت شهرداری تبریز در مجموعه مقبره الشعرا طی چند سال اخیر، در دو جبهه شمالی و جنوبی تعریف شده بود. جبهه شمالی این پروژه با ۸ هزار مترمربع مساحت، پس از سال ها بلاتکلیفی، شهریور سال ۱۴۰۱ با کفسازی مناسب، نصب سردیس شعرا و عرفای مدفون در مقبره‌الشعرا، نصب باکس‌های گل و تأمین روشنایی و نیمکت‌هایی برای حضور شهروندان با هزینه ۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

در جبهه جنوبی این پروژه به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، شهرداری تبریز اقدام به کفسازی محیط و ساماندهی ورودی مقبره کرده است و در کنار آن تأمین روشنایی محیط، نصب المان‌های شهری و باکس های گل نیز در دستور کار قرار دارد.

صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی نصرنیوز، آذرانجمن، شهریار، شمس‌نیوز، یازاکو، تبریز سیاست، تبریزخبرلری، اخبار اول، کاف نیوز، عصر تبریز، آوای تبریز، سون خبر، فصل نیوز، چالش روز، صنعت خبرلری، اخبار فردا، نگاه آذربایجان و احرار سوال نظرسنجی را به اشتراک گذاشته بودند.

با نگاهی به نظرات می توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که شاید پروژه مقبره الشعرا و میدان ساعت به دلیل مطرح و شناخته بودن و پرداخت رسانه‌ها، بیشتر مدنظر شهروندان واقع شده و از طرفی بحث تملک، ساماندهی و مرمت خانه تاریخی ستارخان و باقرخان به دلیل مسکوت ماندن و عدم توجه طی سال‌های قبل در اذهان شهروندان پررنگ نبوده است ولی در بحث جذب گردشگر که دارا بودن زنجیره وار اماکن دیدنی در یک شهر عامل مهمی تلقی می شود با تکمیل و بهره برداری این ۴ پروژه مهم می توان امیدوار به رونق و جذب حداکثری گردشگر در تبریز شد.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.