کد خبر : 349
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1392 - 15:18

آغاز رقابت ۱۲۰۰ ورزشکار کشوری در تبریز

آغاز رقابت ۱۲۰۰ ورزشکار کشوری در تبریز

مراسم افتتاحیه سومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه جامع علمی – کاربردی کشور ب برگزار شد.

 

به گزارش آی نیوز ، مراسم افتتاحیه سومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه جامع علمی – کاربردی کشور با حضور امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی،  سرپرست کل المپیاد، رئیس ستاد برگزاری المپیاد، سایر مسئولان استانی و مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزار شد.

این مراسم بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و طنین انداز شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، ادای احترام به روح پرفتوح شهیدان و خوانده شدن سوگندنامه مسابقات آغاز شد.

در آغاز مراسم امام جمعه  شهر تبریز با اشاره اهمیت ورزش در دین مبین اسلام گفت : در دین مقدس اسلام یکی از مهمترین نعمت های الهی سلامت جسمانی است. اینکه گفته می شود عقل سالم در بدن سالم است از متون دینی ما اقتباس شده است و ورزش یکی از مهمترین عواملی است که صحت و سلامت جسمی را تضمین می کند.

آیت ا… مجتهد شبستری در ادامه افزود : نماز فواید زیادی دارد و از نظر معنوی انسان را به خدا نزدیک می کند اما یکی از فلسفه های نماز همین مساله ورزش است.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به ورزش و جوانان ، گفت  : در جمهوری اسلامی که تبلور اسلام واقعی است شاهد این موضوع هستیم  که اهمیت زیادی به ورزش داده شده است و خوشبختانه در مسابقات بین المللی، جوانان ایرانی گوی سبقت را از رقیبان خود ربوده اند و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورده اند.

آیت ا… مجتهد شبستری در پایان بر اهمیت انس جوانان با قرآن، دعا و نیایش تاکید کرده و برای تمام ورزشکاران شرکت کننده آرزوی موفقیت کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی به عنوان دیگر سخنران مراسم نیز ضمن خیرمقدم به ورزشکاران و مسئولان هئیت های ورزشی اعزامی از ۲۹ استان کشور گفت : امروزه ورزش جز لاینفک زندگی بشری شده است و تقریبا می توان گفت که آحاد مردم جهان با ورزش سر و کار دارند. به همین دلیل در کل جهان هزینه و سرمایه گذاری زیادی روی این موضوع صورت می گیرد.

محمد علی نصرتی افزود : ورزش باعث شادی و نشاط جوانان و همچنین افزایش اعتماد به نفس آن ها می شود. معمولا ورزرشکاران انسان های مودب و متواضعی هستند. همچنین اخلاق و منش اسلامی در بین جوانان و ورزشکاران موج می زند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری تبریز در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی، این المپیاد را زمینه ساز آشنایی با استان آذربایجان شرقی و تعامل بین استان ها دانست و افزود : از همه مسئولان دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان آذربایجان شرقی که چنین مجالی به وجود آورده اند تا همه ورزشکاران دانشجو گرد هم آیند تشکر می کنم. به کمک این نوع برنامه ها همه از ظرفیت های استان آذربایجان شرقی باخبر می شوند.

نصرتی در پایان، جوانان موقعیت شناس و با غیرت ایرانی را یکی از اصلی ترین سرمایه های کشور دانست و کسب مقام توسط جوانان ایرانی در مسابقات بین المللی را غرورآفرین خواند.

در ادامه مراسم پیام دکتر پورعباس، سرپرست عالی المپیاد و رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی توسط دکتر علی صدر قرائت شد.

سرپرست کل المپیاد در ادامه ضمن تبریک هفته دولت، گفت : برای دانشجویان شرکت کننده خبرهای خوشی دارم که مطمئنم آن ها با شنیدن این خبرها بدون استرس و با تمام توان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

دکتر صدر با اشاره به تسهیلات ویژه و تخفیف های دانشجویی برای ورزشکاران شرکت کننده در این المپیاد گفت : مقام های اول تا سوم این دوره از مسابقات به رقابت های بین المللی اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد برگزاری سومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه های جامع علمی – کاربردی کشور نیز ضمن خیرمقدم به مسئولان، سرپرستان و ورزشکاران تیم های ورزشی، گفت : خوشبختانه استقبال خوبی از این مسابقات صورت گرفته است و بیشتر از ۱۲۰۰ ورزشکار از ۲۹ استان کشور در دو مرحله وارد تبریز شده اند.

دکتر محمد امین فرد با اشاره به هدف تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، افزود : این دانشگاه به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر در عرصه صنعت به وجود آمده است. به همین دلیل ما تصمیم داریم نیروی ماهر انسانی را در محیط کار تربیت کنیم و بیشتر از ۶۰ درصد آموزش در محیط کار به صورت کارورزی انجام می گیرد.

وی در پایان ضمن آرزوی شور و نشاط جوانی برای همه شرکت کنندگان در تمام طول عمر، گفت : از تمام مسئولان استانی که ما را در برگزاری این المپیاد یاری کردند کمال تشکر را دارم و امیدوارم این مسابقات به بهترین شکل ممکن به پایان برسد.

در ادامه مراسم از تمبر یادبود سومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه  جامع علمی – کاربردی کشور توسط مسئولان حاضر در مراسم افتتاحیه رونمایی شد و سپس استان های شرکت کننده در این مراسم در مقابل چشمان حاضران به اجرای رژه پرداختند.

در طول مراسم برنامه های متنوعی از جمله اجرای سرود رسمی سومین دوره المپیاد که برای اولین بار در تاریخ المپیادهای دانشجویی تهیه شده بود، اجرای متنوع موسیقی توسط گروه کر، موسیقی سنتی و عاشیقی و همچنین اجرای صحنه هایی از ورزش باستانی اشاره کرد.

حمل مشعل اختصاصی المپیاد نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای مراسم افتتاحیه بود. حسام تقیان، والیبالیست لیگ برتری و تیم ملی جمهوری اسلامی ایران که در عین حال عضو تیم منتخب استان آذربایجان شرقی در این دوره از المپیاد محسوب می شود، این مشعل را با گذراندن از ۵ نقطه شهر تبریز شامل واحد استانی دانشگاه جامع علمی، گلزار مطهر شهدای تبریز، میدان ساعت و مقبره الشعرا به محل برگزاری افتتاحیه حمل کرد.

با برگزاری مراسم افتتاحیه، سومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه های جامع علمی – کاربردی کشور از روز شنبه به طور رسمی آغاز به کار کرد و تیم هایی از ۲۹ استان کشور در ۸ رشته ورزشی در طول یک هفته به رقابت با یکدیگر می پردازند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.