کد خبر : 34982
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 12:42

تصویب دو روز تعطیلی و کاهش ساعت کاری کارمندان

تصویب دو روز تعطیلی و کاهش ساعت کاری کارمندان

آی نیوز – نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت دار شدن لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری که مربوط به کاهش ساعت کاری ادارات به ۴۰ ساعت و ۲ روز تعطیلی در هر هفته است، موافقت کردند.

به گزارش آی نیوز به نقل از ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با بررسی آن به صورت اولویت‌دار با ۱۲۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حسین گودرزی به عنوان نماینده درخواست کننده این اولویت گفت: با توجه به اینکه ما به دنبال این هستیم تعطیلات افزایش پیدا کرده و ساعات کاری از ۴۴ ساعت به ۴۰ساعت کاهش پیدا کند، لازم است نمایندگان در جهت ارتقاء گردشگری، تحکیم خانواده و رسیدگی بیشتر افراد به امورات زندگی با این اولویت موافقت کردند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس ادامه داد: نرم جهانی تعطیلات ۱۲۰ روز است، اما در کشور ما نزدیک به ۷۸ روز است که باید تلاش کنیم میزان تعطیلات را به نرم جهانی برسانیم، همچنین در خصوص ساعت کاری نیز لازم است ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش یابد تا به نرم جهانی برسد و در این خصوص بسیاری از نمایندگان تأکید دارند که این اتفاق صورت گیرد.

تصویب دو روز تعطیلی تصویب دو روز تعطیلی

آی نیوز – نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت دار شدن لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری که مربوط به کاهش ساعت کاری ادارات به ۴۰ ساعت و ۲ روز تعطیلی در هر هفته است، موافقت کردند. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.