کد خبر : 35063
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1402 - 11:28

هیأتهای اجرایی و نظارت دو بال انتخابات

هیأتهای اجرایی و نظارت دو بال انتخابات

آی نیوز – استاندار آذربایجان شرقی هیأت‌های اجرایی و نظارت را دو بال انتخابات دانست.

به گزارش آی نیوز،  به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مالک رحمتی در نشست ستاد انتخابات استان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ماه مبارک رجب افزود: حفظ اتحاد و انسجام همگانی برای ورود به حماسه ۱۱ اسفند ضروری است.

وی یادآوری کرد: مردم آذربایجان در طول تاریخ ایران اسلامی، جریان ساز، تاریخ ساز و تمدن ساز بوده و همواره با بصیرت و مسؤولیت پذیری در رویدادهای تاریخ معاصر کشورمان از قبیل انقلاب مشروطه و انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دفاع مقدس پیشرو بوده‌اند.

وی ادامه داد: یقین داریم که مردم این خطه در انتخابات پیش رو نیز حماسه دیگری خلق خواهند کرد، به شرطی که ما به وظیفه خود عمل کنیم.

رحمتی بیان کرد: وظیفه ماست که انتخابات را باشکوه و مشارکت حداکثری برگزار کنیم و تحقق آن مستلزم تلاش شبانه روزی دست اندرکاران به ویژه فرمانداران است.

وی گفت: در ایران، انتخابات به دلیل مکانیزم طراحی شده اجرایی، همواره در سلامت کامل برگزار شده و نتایج انتخابات مختلف نیز مبین این واقعیت است.

وی افزود: رأی مردم، حق الناس و بر گردن ماست و باید با عملکرد خودمان و نه گفتمان مان آن را به منصه ظهور برسانیم.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای ما مهم نیست چه کسی در انتخابات رأی می‌آورد و همه تأیید صلاحیت شدگان برای ما عزیز هستند.

وی افزود: اگر اعلام شود که بخشدار یا فرمانداری در انتخابات سوگیری کرده، عزل می‌شود، زیرا وظیفه ماست که سلامت انتخابات را برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما حق الناس را باید امانتداری کنیم و شرعا نیز به آن مکلفیم، اضافه کرد: امروز دشمن برای این انتخابات دندان تیز کرده که مانع مشارکت حداکثری شود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: برای اینکه انتخاباتی با امنیت حداکثری برگزار شود، باید حساسیت‌هایمان را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه ما کشوری هستیم که به مردم سالاری، باور واقعی داریم، ادامه داد: باید زمینه رقابت حداکثری را در انتخابات پیش رو فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه قانون، وظیفه فرمانداران را برقراری امنیت و برگزاری انتخابات قرار داده است، گفت: برگزاری جشن رأی اولی‌ها در اولویت باشد.

نماینده عالی دولت مردمی در آذربایجان شرقی افزود: وظیفه ما بصیرت افزایی است و باید از فرصت دهه فجر برای تحقق این مهم به ویژه برای نسل جوان استفاده برد.

وی تاکید کرد: بر این اساس، حضور میدانی در محل‌های عمومی و پاسخگویی به مردم و بودن در بین مردم را فرمانداران باید در اولویت قرار دهند.

رحمتی با اشاره به اینکه هیأت‌های اجرایی و نظارت دو بال انتخابات هستند، ادامه داد: صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی یک برنامه تحولی برای انتخابات طراحی و اجرا کند.

وی بیان کرد: انتخابات باید به بهترین وجه برگزار شود و فرمانداران و بخشداران باید از تریبون‌های اثرگذار مانند مساجد، حسینیه‌ها و مدارس استفاده حداکثری برای تبیین و تشریح اهمیت انتخابات استفاده کنند. ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.