کد خبر : 35175
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 - 18:52

خطر در کمین پاساژ امت / اخطار به ۴۵ ساختمان ناایمن در تبریز

خطر در کمین پاساژ امت / اخطار به ۴۵ ساختمان ناایمن در تبریز

آی نیوز – سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی از صدور اخطاریه برای ۴۵ ساختمان عمومی و دولتی در کلانشهر تبریز به دلیل ناایمن بودن، خبر داد.

به گزارش آی نیوز ، احمد موقری افزود: هر چند ساختمان های غیرایمن و خطرناک به لحاظ سازه ای در تبریز می تواند بیشتر از این تعداد باشد، اما تاکنون به دستور دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز به ۴۵ ساختمان از طریق شهرداری اخطار داده شده است تا در سریعترین زمان نسبت به ایمن سازی آنها اقدام شود.

وی توجه به موضوع ایمنی در ساختمان های دولتی، عمومی و خصوصی را یکی از اولویت های اصلی و مهم دادگستری آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: جلوگیری از هر گونه اتفاقات ناگوار و ریزش این گونه سازه های موجود در شهر که اغلب آنها در مراکز پرتردد و بخش مرکزی واقع شده اند، یکی از اهداف اصلی دادگستری استان است.

موقری با تاکید بر اینکه دادگستری آذربایجان شرقی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم این مجموعه با صاحبان و مالکان ساختمان های ناایمن که به اخطارهای قضائی توجه نکنند، برخورد خواهد کرد، ادامه داد: ما در این خصوص هیچ گونه مسامحه ای نداریم و با متخلفان و کسانی که به جان و مال مردم توجه نمی کنند، برخورد خواهیم کرد.

وی همکاری نزدیک و فشرده بین دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی و شهرداری تبریز را لازمه تحقق اهداف دادگستری آذربایجان شرقی در راستای ایمن سازی ساختمان های ناایمن بیان کرد و مشارکت و همکاری بیشتر مجموعه های شهرداری در مناطق مختلف را خواستار شد.
موقری ” پاساژ امت ” در هسته مرکزی تبریز را یکی از ساختمان های بسیار خطرناک این شهر اعلام و اضافه کرد: متاسفانه با وجود اینکه از چند سال قبل نسبت به تخلیه این مرکز تجاری اخطارهای لازم داده شده، اما تاکنون اقدامی در این زمینه حاصل نشده است.

به گفته وی طرح بازسازی و ایمن سازی مرکز تجاری امت ارایه شده است که باید در سریعترین زمان نسبت به تخلیه آن اقدام شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی همچنین از ناایمن بودن تعدادی از ساختمان های ادارات و سازمان های دولتی در تبریز خبر داد و گفت: یکی از مراکز تامین اجتماعی از جمله این ساختمان ها است که چندی قبل با دستور قضایی پلمب شد.

موقری ادامه داد: علاوه بر پلمب ساختمان اداری فوق، طی ماه های اخیر سه مرکز تجاری کلانشهر تبریز نیز به دلیل ناایمن بودن پلمب شد و در صورت ادامه بی توجهی به اخطارها این روند تداوم خواهد داشت. خطر در کمین پاساژ امت خطر در کمین پاساژ امت ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.