کد خبر : 35185
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 - 12:56

شهردار تبریز : ۵۵ پروژه ورزشی در نوبت بهره برداری قرار گرفته است

شهردار تبریز : ۵۵ پروژه ورزشی در نوبت بهره برداری قرار گرفته است

باحضور یعقوب هوشیارشهردار کلانشهر تبریز و پرویز هادی رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر تبریز، جمعی از مدیران شهری سالن زورخانه ای گیو افتتاح و به بهره برداری رسید.

در این مراسم یعقوب هوشیار شهردار تبریز طی سخنانی به اهمیت گسترش و توسعه مکان های ورزشی در شهر اشاره کرد و گفت: باهمت و تلاش مجموعه شهرداری و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر در ۲ سال گذشته بودجه مناسبی برای ورزش اختصاص داده شده و امیدواریم آینده نیز چندین پروژه ورزشی افتتاح و تقدیم شهروندان عزیز شود .

وی در ادامه سخنان خود گفت: توجه به ورزش های همگانی و ایجاد زمین های ورزشی اولویت اساسی شهرداری تبریز است

هوشیار در خصوص سالن زورخانه گیو نیز خاطر نشان کرد: زورخانه گیو سومین زورخانه ای است که توسط شهرداری تبریز احداث شده و امیدواریم ورزشکاران و باستانی کاران از این مجموعه های ورزشی به نحو احسن استفاده بکنند. وی در پایان گفت: ۵۵ پروژه ورزشی با هزار میلیارد تومان هزینه در شهر احداث شده که طبق زمانبندی قابل بهره برداری خواهند بود.

در این مراسم پرویز هادی ریس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر تبریز طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از شهردار منطقه ۸ و عوامل اجرایی پروژه، این سالن ورزشی را یکی از نیازهای اساسی محدوده مرکزی شهر دانست که جایگزین زورخانه تاریخی گیو شده و با همت شهرداری منطقه ۸ در کوتاه ترین زمان ممکن و به نحو احسن تکمیل و آماده افتتاح شد.

وی افزود: جا دارد از یعقوب هوشیار شهردارکلانشهر تبریز به خاطر تلاش و توجه ویژه به احداث و توسعه فضاهای ورزشی و ورزش همگانی تشکر کنم چرا که طی امسال بیشترین توجه شهرداری تبریز به بحث ورزش صورت گرفته و بودجه مناسبی توسط شهردار تبریز به امر ورزش اختصاص یافته است بطوری که اکنون شاهدیم ۲۵ سالن استاندارد توسط شهرداری تبریز در مناطق کم برخوردار شهر در حال احداث است.

هادی گفت: برخی می‌خواستند ورزش استان را از بین ببرند اما با همت شهردار تبریز و اعضای شورای ششم شهر تبریز توانستم باز هم اقدامات خوبی را در توسعه ورزش داشته باشیم.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان در خصوص توجه شهرداری تبریز به ورزش زورخانه ای گفت: طی سالهای اخیر، زورخانه الغدیر احداث و تکمیل شده، مشکل زورخانه خطیب حل و راه اندازی مجدد شد و اکنون شاهد افتتاح زورخانه گیو توسط شهرداری منطقه هشت تبریز هستیم.

در ادامه این مراسم، حسین منیری فر شهردار منطقه ۸ با اشاره به پروژه مورد افتتاح زورخانه گیو گفت: با توجه به کمبود شدید سالن زورخانه ای در محدوده مرکزی شهر و به منظور احیاء ورزشهای باستانی، شهرداری منطقه ۸ طی ماه های اخیر اقدام به احداث سالن زورخانه ای گیو در بازار صنایع دستی امیریه کرده است که با تلاش عوامل فنی و عمرانی منطقه ۸، عملیات عمرانی و تجهیز زورخانه گیو در حداقل زمان ممکن به پایان رسیده و امروز شاهد افتتاح این پروژه ورزشی هستیم.

وی به اعتبار این پروژه اشاره و آن را شش میلیارد ریال اعلام کرد که در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ مترمربع احداث شده است.

شهردار منطقه ۸ افزود: متاسفانه طی دهه های اخیر، بدلیل اجرای پروژه عمرانی، شاهد تخریب زورخانه قدیمی گیو در مجاورت درب تاریخی باغمیشه بودیم که در راستای احیاء زورخانه گیو،سالن زورخانه ای جدیدی هم نام با زورخانه گیو در کوی مجتهدیلر احداث کرده و این زورخانه جایگزین زورخانه قدیمی گیو شد.

منیری فر در پایان اظهار امیدواری کرد، احداث این زورخانه موجب تقویت ورزش باستانی در کهن شهر تبریز شود.

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.