کد خبر : 35189
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 12:07

۹۳ تبصره بودجه سال ۱۴۰۳ به تصویب رسید.

۹۳ تبصره بودجه سال ۱۴۰۳ به تصویب رسید.

در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز ۹۳ تبصره، ماده واحده های بودجه سال آینده بررسی و با موافقت اکثریت اعضای شورای اسلامی قرار گرفت.

آی نیوز – اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورا به بررسی ماده واحده و تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند.

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز در این خصوص اظهار کرد: ماده واحده تبصره یک، بند ۱_۱ مربوط به انجام مناقصه با ترک تشریفات در طول سال به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال و سی صد میلیارد ریال بود و پس از بررسی برای این ردیف ۵۰ میلیارد ریال توسط شورا به تصویب رسید.

مهدی عبداللهی با بیان اینکه ۹۳ مورد از تبصره های ماده واحده به تصویب شورای اسلامی شهر رسید، ادامه داد: توافق با کارشناسان رسمی دادگستری به منظور بازگشایی معابر ۱۰۰ میلیارد تومان، هزینه برگزاری مناسبت های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی تا مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و به ازای هر مناسبت ۱۰۰ میلیون تومان از جمله موارد تصویب شده است.

وی افزود: کمک‌های بلاعوض به شهروندان به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال، مبلغ پرداختی به هر فرد ۳ میلیون در اختیار شهردار و سقف پرداخت ها در طول سال ۴ میلیارد تومان و کاهش مبنای عوارض تا سقف یک میلیارد و ششصد میلیون تومان به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

عبداللهی با اشاره به اینکه هزینه حوادث غیرمترقبه، ۶۰۰ میلیارد ریال به تصویب شورا رسید، تصریح کرد: کسری هزینه‌کرد اعتبارت هزینه‌ای حقوق و مزایای کارکنان نیز به تصویب شورا رسیده و در خصوص موعد بازنشستگی کارکنان شورا به شهرداری مجوز عطا شد تا کارکنانی که موعد بازنشستگی آنها نیمه اول سال بوده تا شهریور ماه اقدام کنند.

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز همچنین تاسیس صندوق مسکن را یکی از تبصره ماده واحدهای بودجه سال آینده خواند و گفت: به شهرداری اجازه داده می شود در صورت تاسیس صندوق مسکن برای کارکنان مبلغ ۱۰ میلیون تومان از بابت سهم هر یک از کارکنان برای استفاده یک بار در طول سال پرداخت کند که این مورد نیز به تصویب شورا رسید.
وی در خصوص تکمیل پروژه‌ها از منابع غیرنقدی خاطر نشان کرد: با تصویب شورا مقرر شد در صورت کاهش درآمد نقدی و بروز مشکلات اقتصادی، شهرداری می تواند از منابع غیرنقدی استفاده کند. همچنین شورا به شهرداری اجازه پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومان از منابع نقدی و غیرنقدی عطا کرد.

مهدی عبداللهی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر مجوز اخذ وام ۶۰۰ میلیارد تومانی برای پروژه‌های عمرانی و خرید ماشین آلات آتش‌نشانی و خدمات شهری را به شهرداری داد، ادامه داد: بررسی و تصویب سقف اختیارات برای پروژه‌های مشارکتی از جمله موارد مطروحه جلسه امروز بود که در این مورد سقف محدودیتی اعمال شد.

عبداللهی تعیین سقف ۲ میلیارد تومانی در خصوص مشارکت شهرداری در برنامه های حمایتی دانش آموزان را از جمله ماده واحده ها خواند و افزود: این مورد نیز به تصویب شورا رسیده و در خصوص احیای بافت تاریخی، به شهرداری تبریز اجازه داده شد در راستای حفظ و صیانت از بافت تاریخی شهر تبریز تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال از طریق اوراق مشارکت یا وام اقدام کند.

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال، انتشار اوراق مشارکت جهت تکمیل قطار شهری تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال، تبدیل واحد پولی فاینانس از یورو به دلار و الزام شهرداری به ارائه گزارش عملکرد در این خصوص، تامین اتوبوس و مینی بوس، تا سقف بیست هزار میلیارد ریال از محل وام بانکی، افزایش درصد حق النظاره سازمان ترافیک از ۵ به ۷ درصد، استفاده از اوراق مشارکت برای نوسازی بافت فرسوده تا سقف بیست هزار میلیارد ریال و انجام پروژه‌های تعیین تکلیف شده از محل وام شامل تا سقف بیست هزار میلیارد ریال از جمله موراد مصوب شورا در تبصر ماده واحد های بودجه سال آینده است.

وی در تشریح مابقی تبصره ماده های واحد سال آینده خاطر نشان کرد: اوراق مشارکت تا سقف ۲۴ هزار میلیارد برای تکمیل پروژه‌های مصوب قطار شهری، تکمیل پروژه‌های مصوب نیمه‌تمام تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع غیرنقدی، استفاده از تسهیلات بانکی یا منابع غیر نقدی برای اجرای پروژه‌های مسیرگشایی، احداث مجتمع سنگ‌تراشان توسط سازمان آرامستان تا سقف یک هزار میلیارد ریال از طریق اخذ وام به صورت مشارکتی، خرید سهام شرکت‌های ثبتی، تملک و تخلیه بافت حاشیه ای ۴۸ هکتاری شمال تبریز تا سقف شش هزار میلیارد ریال از دیگر مورارد تصویب شده توسط شورای اسلامی شهر است. ۹۳ تبصره بودجه سال

عبداللهی اخذ وام برای تامین منابع مالی احدات و توسعه پارک بزرگ تا سقف چهار هزار میلیارد ریال از دیگر مصوبات شورا در تبصره ماده واحدهای بودجه سال آینده خواند و تصریح کرد: شورا در راستای توسعه فضای سبز به شهرداری مجوز داد تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال مازاد بر اعتبار پیش بینی شده در بودجه نسبت به واگذاری املاک دارای سند در قبال تملک باغات از طریق اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تبریز اقدام کند. ۹۳ تبصره بودجه سال

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.