کد خبر : 35232
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 - 18:38

بهره برداری از مجهزترین مرکز مانیتورینگ آتش‌نشانی شهرداری تبریز

بهره برداری از مجهزترین مرکز مانیتورینگ آتش‌نشانی شهرداری تبریز

با حضور وزیر کشور، بزرگترین و مجهزترین مرکز مانیتورینگ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز به بهره برداری رسید.

در جریان سفر یک روزه احمد وحیدی وزیر کشور به تبریز، مرکز مانیتورینگ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با حضور مسئولان استانی و شهری بهره برداری شد.

سعید صالح نیا مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در تشریح امکانات این مرکز مانیتورینگ اظهار کرد: مرکز پایش و ناوبری هوشمند عملیاتی ستاد فرماندهی آتش نشانی در حال حاضر با ۱۷۶ دوربین نظارتی سطح شهر را کنترل می‌کند به طوری که در ماه های آینده با افزایش دوربین های سطح شهر، ابعاد این نظارت افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه این سامانه با بهره‌مندی از ۲۲ لایه GIS(نقشه‌های زمینی) مطابق با تجربیات عملیات‌های انجام یافته آتش‌نشانان تبریز طراحی شده است، افزود: از مهمترین مزیت‌های استفاده از این ۲۲ لایه طراحی شده می‌توان به ارسال موقعیت نزدیکترین و کم‌ترافیک‌ترین مسیر به نیروهای عملیاتی، ارسال موقعیت نزدیک ترین شیر هیدرات جهت آبگیری خودروهای عملیاتی، ارسال موقعیت نزدیکترین مراکز درمانی جهت مداخله کادر درمان، ارسال سریع مختصات محل حادثه Dispatch به سایر ارگان‌های امدادی و انتظامی (اورژانس، هلال‌احمر، پلیس) جهت حضور همزمان در محل حادثه، ردیابی سریع موقعیت حادثه با استفاده از سامانه ردیاب GPS، ارسال سریع اطلاعات راهبری محل حادثه به نیروهای عملیاتی اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با بیان اینکه طی شش ماه گذشته همکاران انفورماتیک سازمان نیازهای عملیاتی را احصا و اقدام به هوشمندسازی عملیات‌ها کرده‌اند، تصریح کرد: نرم‌افزارهای این سامانه بومی و مختص سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز بوده و صفر تا صد عملیات‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در ستاد عملیات به صورت هوشمند مدیریت می‌شود.

همچنین امروز با حضور وزیر کشور بوستان آب و آتش در مجاورت برج تاریخی یانقین با هدف توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان محله ای به بهره برداری رسید. این بوستان با ۲۵۰۰ متر مربع مساحت و چهار میلیارد تومان اعتبار توسط شهرداری منطقه ۸ تبریز طراحی و احداث شده است.

در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان، امروز چند پروژه کلان شهری و همچنین طرح‌های عمرانی و خدماتی شهرداری تبریز با اعتبار سه هزار و ۷۰ میلیارد تومان با حضور احمد وحیدی وزیر کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.