کد خبر : 35240
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 12:02

تشریح آخرین وضعیت عملیات اجرایی ۴ پروژه مهم عمران شهری در بازدید شهردار تبریز

تشریح آخرین وضعیت عملیات اجرایی ۴ پروژه مهم عمران شهری در بازدید شهردار تبریز

شهردار تبریز در بازدید از پروژه‌های مسکن شهرک جوانان، پل‌های معلم و قراملک و همچنین مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب در جریان آخرین وضعیت این پروژه‌ها قرار گرفت.

یعقوب هوشیار در حاشیه بازدید خود از پروژه‌های کلان عمرانی شهر اظهار کرد: پروژه احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی در قالب شهرک جوانان یکی از مهم‌ترین و بزرگترین پروژه‌های شهرداری تبریز در حوزه ساخت انبوه مسکن است که فرایند اجرای آن به شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان واگذار شده است.

شهردار تبریز با اشاره به عملیات عمرانی انجام یافته در این پروژه اعلام کرد: هم‌اکنون خاکبرداری پروژه به مساحت ۵۰ هزار متر مکعب انجام شده و بخشی از امور مربوط به پی‌کنی بلوک‌ها، اجرای لاشه چینی زیر بلوک ها، آرماتوربندی و قالب‌بندی فونداسیون در دست اجرا است.

به گفته هوشیار، شهرداری تبریز اگر چه در حوزه ساخت مسکن متولی اصلی به شمار نمی‌آید، اما طبق تکالیف و وظایف قانونی خود و بر اساس بودجه و اعتبارات، تمام توان خود را برای رفع حاشیه‌نشینی از طریق ساخت مسکن ارزان قیمت به کار می‌گیرد.

شهردار تبریز همچنین در بازدید از پل قراملک از پیشرفت ۳۲ درصد آن خبر داد و اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک به طول ۷۲۰ متر و عرض ۲۱ متر و طول عرشه ۲۳۴ متر در راستای روان‌سازی ترافیک جاده سنتو میدان کارگر در سطح منطقه ۶ اجرا می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی سگمنتال برای اولین بار در این پروژه گفت: این پروژه به دلیل استفاده از تکنولوژی سگمنتال، هم به لحاظ بصری معماری زیباتری خواهد داشت و هم به لحاظ فنی از مقاومت بیش‌تری برخوردار خواهد بود.

یعقوب هوشیار در بازدید از پل معلم نیز از پیشرفت ۳۵ درصدی این پل خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۶۳۰متر و عرض ۱۶ متر با کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ و اجرای شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته آذربایجان در دست احداث است.

وی با اشاره به نصب روزشمار بهره‌برداری از پل‌های معلم و قراملک خاطرنشان کرد: مطابق روزشمار نصب شده پل های قراملک، معلم و حیدرآباد سوم خرداد ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسند.

شهردار تبریز در بازدید از روند اجرایی پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب نیز گفت: فاز اول پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب که ۸۰۰ متر طول دارد، ۶۵ درصد پیشرفت عملیات عمرانی دارد.

وی افزود: اردیبهشت سال آینده از فاز اول این مسیر ۱۶۰۰ متری عبور داده و مراحل تکمیلی آن انجام خواهد گرفت.

هوشیار با اشاره به ابلاغ قرارداد عملیات اجرایی فاز دوم مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب گفت: قرارداد عملیات عمرانی فاز دوم مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به طول ۲۵۰ متر ابلاغ شده است.

تشریح آخرین وضعیت عملیات تشریح آخرین وضعیت عملیات ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.