کد خبر : 35273
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 11:39

نگهبان محله در ۲۶۴ نقطه از محلات تبریز ایجاد می‌شود

نگهبان محله در ۲۶۴ نقطه از محلات تبریز ایجاد می‌شود

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: طرح “نگهبان محله” در تعداد ۲۶۴ نقطه از محلات کلانشهر تبریز ایجاد و راه اندازی می شود.

احمد موقری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، راه اندازی نگهبان محله را یکی از طرح های اولویت دار دادگستری آذربایجان شرقی برای کاهش سرقت از منازل و خودرو اعلام و اظهار کرد: این طرح با همکاری شهرداری و اهالی محلات تبریز در دست اجرا است که در ادامه باید با افزایش این تعاملات، نگهبانان محله در تمام نقاط شهر به کار رفته شوند.

وی افزود: تاکنون طرح نگهبان محله در تعداد ۶۴ نقطه از محلات شناسایی شده تبریز ایجاد شده است که در این مسیر همکاری اهالی محلات اصل محوری به شمار می رود و هر محله ای که ساکنان آنها همکاری بیشتری داشته باشند، مقدمات ایجاد این طرح نیز بلافاصله ایجاد می شود.

موقری با تاکید بر اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی با حساسیت و جدیت خاصی طرح فوق را دنبال می کند، از ساکنان محلات مختلف درخوسات کرد با با همکاری با شهرداری مقدمات ایجاد نگهبان محله را فراهم نمایند.

وی راه اندازی نگهبان محله را یکی از عوامل مهم و اصلی در بازدارندگی سارقان از منازل و اموال منقول و غیرمنقول مردم ارزیابی کرد و ادامه داد: متاسفانه سرقت از منازل و خودروهای سواری جزو معضلات جدی استان و شهرهای بزرگ مثل تبریز به شمار می رود.

موقری دلیل اصلی افزایش سرقت از منازل و خودروهای مردم را آپارتمان نشینی و بی توجهی به مسایل ایمنی و به کارگیری تجهیزات لازم در دفع سارقان دانست و یادآور شد: به علت کمبود پارکینگ در تعدادی از آپارتمان ها، پارک خودروها در معابر منجر به وسوسه سارقان می شود.

به گفته وی نیروی انتظامی بر روند اجرای طرح نگهبان محله نظارت دارد.

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.