کد خبر : 3530
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 شهریور 1394 - 6:31

عکاس ایرانی نیمی از جایزه ۱۰۰ هزار یورویی خود را بخشید

عکاس ایرانی نیمی از جایزه ۱۰۰ هزار یورویی خود را بخشید

“نیوشا توکلیان” عکاس ایرانی اعلام کرد نیمی از جایزه ۱۰۰ هزار یورویی اخیر خود را به امور خیریه اختصاص می دهد.عکاس ایرانی نیمی از جایزه ۱۰۰ هزار یورویی خود را بخشید

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه نیوشا توکلیان ۳۴ ساله هنرمند عکاس ایرانی که تصاویر او در نشریات نشنال جئوگرافی و تایم منتشر می شود برنده جایزه بنیاد ” پرنس کلاوس”   ۲۰۱۵ در هلند شده است.
او در صفحه فیسبوک خود نوشته است نیمی از این جایزه را خرج مصارف خیریه از جمله کمک به آوارگان سوری و عراقی خواهد کرد.
 خانم توکلیان در فیسبوک نوشته است ۱۵ هزار یورو از مبلغ این جایزه را به آوارگان سوری و عراقی، ۱۳ هزار یورو را به جایزه “شید” (جشنواره ایرانی که بین استعدادهای جوان عکاسی برگزار می شود) ، ۱۰ هزار یورو به بنیاد خیریه “محک ” و ۷ هزار یورو را نیز به انجمن های حمایت از حقوق حیوانات اختصاص می دهد.
خانم توکلیان یک عکاس ایرانی شناخته شده در جهان است . او در سال ۲۰۱۴ نخست اعلام کرد جایزه عکاسی بنیاد فرانسوی ” کارمینیاک ژستیون” به مبلغ ۵۰ هزار یورو را به دلیل اختلافاتش با مدیران این بنیاد بر سر ارایه کارهایش نمی پذیرد اما در نهایت در گفت و گو با هیات ژوری این بنیاد و پا درمیانی چند چهره مطرح عکاسی در جهان ، او این جایزه را پذیرفت.
خانم توکلیان درباره دلیل نپذیرفتن جایزه بنیاد کارمینیاک و اختلاف نظر با مدیر این بنیاد توضیحاتی ارایه کرد و از جمله در صفحه فیسبوک خود نوشته بود که  رئیس بنیاد کارمینیاک با اصرار بر تغییر در شرح‌ها، نام، و گزینش عکس‌های مجموعه ای که او به جشنواره ارایه داده بود، قصد داشته برخلاف نگرش و خواست توکلیان، سوژه ارایه شده از سوی او به جشنواره کارمینیاک را در جهت کلیشه‌های متعارف در مورد ایران سوق دهد و نام مجموعه او را ” نسل گمشده ” یا ” نسل از دست رفته” بگذارد.
توکلیان از سال ۲۰۰۲ به کار حرفه ای عکاسی مشغول است و از این سال کارهای او در نشریات معتبر بین المللی همچون  تایم، نیویورک تایمز، اشترن، فیگارو و… منتشر شده است.
او در کشورهای مختلف خاورمیانه از جمله عراق، لبنان، سوریه، عربستان و پاکستان به عکاسی پرداخته است.
جایزه عکاسی “پرنس کلاوس” ۲۰۱۵   در دوم دسامبر سال جاری میلادی در مراسمی در هلند و با حضور خانواده سلطنتی هلند به نیوشا توکلیان اهدا خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.