کد خبر : 35332
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1403 - 12:09

پل معلم و قراملک تا پایان خرداد به بهره برداری می‌رسند

پل معلم و قراملک تا پایان خرداد به بهره برداری می‌رسند

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز برآورد مالی پروژه های تقاطع معلم و قراملک را بدون تعدیل خواند و گفت: تلاش داریم هر دو پروژه تا پایان خرداد امسال به بهره برداری برسند.

سامان احمدزاده امروز در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورا در خصوص آخرین وضعیت اجرای پلهای معلم و قراملک اظهار کرد: فناوری سگمنتال برای اولین بار در شمال‌غرب ایران توسط شهرداری تبریز مورد استفاده قرار گرفته است و اخیرا تمامی شهرداری ها در این راستا حرکت می کنند.

وی بهره گیری از این تکنولوژی را جزو نیازمندی های شهر تبریز دانست و گفت: این پروژه‌ها به نحو احسن پیگیری می‌شوند و امیدوارم در موعد مقرر به شهروندان عزیز تحویل داده شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: در این پروژه‌ها سه مجموعه کنار هم کار می کنند و برای همین برآوردها متفاوت است. بخش اعظم این پروژه‌ها توسط شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته انجام می شود و در این بین عرشه پل ها، به صورت مجزا و بخشی از رمپ‌ها نیز به صورت مجزا به مناقصه گذاشته شده است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، هدف شهرداری انتقال تکنولوژی سگمنت به شمال‌غرب و تبریز بود که این موضوع تحقق یافته است.

وی همچنین از تاسیات شهری به عنوان معضل و دغدغه ای در خصوص پروژه های شهری نام برد و افزود: به تازگی برق فشار قوی در پروژه قراملک مشاهده شده است در صورتی که استعلامات ما به صورت کتبی انجام شده است و گاهی شرکت‌های حفاری نیز از تاسیسات خود خبر ندارند.

مدیرعامل شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان نیز در این جلسه در خصوص آخرین وضعیت پروژه قراملک گفت: این پروژه از دو باند مجزا به صورت رفت و برگشت تشکیل شده است. شمع گذاری پروژه در ضلع شرقی انجام یافته ولی در ضلع غربی که با فصل سرما همراه بود و به لوله های گاز برخوردیم و اجازه قطع ندادند ولی با دستور استاندار و پیگیری شهردار، این رفع معارض پس از چهار سال انجام گرفت. پروژه قراملک دارای ۱۰۶ شمع است که ۹۴ مورد آن کار شده است.

آرمان امین بخش ادامه داد: قطعات سگمنتال در خارج از پروژه و در کارخانه تولید می شود که کیفیت بالایی دارد. تولید این قطعات تکنولوژی بالایی داشته و بالغ بر ۸۰ تن وزن این قطعات است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی برای پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک خبر داد.

امین بخش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه پل معلم یادآور شد: قبل از شروع پروژه استعلامات لازم انجام می یابد ولی گاهی با وجود استعلام، به تاسیسات شهری برخورد می کنیم. در این پروژه خوشبختانه تنها یک کابل برق داشتیم که آن نیز رفع معارض شد.

مدیرعامل شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان از پیشرفت ۵۰ درصدی تقاطع معلم خبر داد و گفت: قطعات سگمنتال این پروژه نیز در دست تولید و نصب است و زمانبندی اتمام پروژه، پایان خرداد سال جاری خواهد بود. تلاش داریم پروژه قراملک را نیز برابر با پروژه معلم به بهره برداری برسانیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این زمینه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این دو تقاطع مهمترین پروژه‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر است، تلاش داریم دست در دست هم این پروژه‌ها به صورت آبرومند به اتمام برسند.

روح الله رشیدی با بیان اینکه آرزومندم رکود تعیین شده مبنی بر اجرای هشت ماهه پروژه، تحقق یابد، گفت: در مسائل مالی و اجرایی به عزیزان اعتماد داریم و امیدوارم در موعد مقرر این پروژه تحویل شهروندان داده شود.

رشیدی همچنین از کارکنان، مدیران عمران و پیش ساخته و مناطق شهرداری تبریز که تمام تلاش خود را برای اجرای این پروژه‌ها انجام می دهند قدردانی کرد.

 

  ()


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.