کد خبر : 3538
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 شهریور 1394 - 5:33

ورود بزرگترین هیأت علمی اروپایی به ایران

ورود بزرگترین هیأت علمی اروپایی به ایران

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از ورود وزیر علوم، تحقیقات و اقتصاد کشور اتریش به همراه روسای ۱۷ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی این کشور در روز جاری به کشور خبر داد و گفت: این بزرگترین هیأت علمی است که از کشورهای اروپایی وارد کشور می‌شود.

دکتر حسین سالار آملی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز دوشنبه وزیر علوم،‌ تحقیقات و اقتصاد کشور اتریش به همراه روسای ۱۷ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی وارد کشور ایران می‌شوند که این هیأت، بزرگترین هیئت علمی است که از کشورهای اروپایی وارد ایران می‌شود.
وی در مورد برنامه‌های وزارت علوم در زمان حضور این هیئت علمی در کشور توضیح داد: از زمانی که این هیأت وارد ایران می‌شود هفت تفاهم نامه اصلی مابین طرفین به امضا می‌رسد که یکی از این تفاهم‌نامه‌ها در سطح سیاست گذاری بین وزارت علوم و وزارت مربوطه و شش تفاهم‌نامه در سطح دانشگاه‌های ایران و اتریش است.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در ادامه از تبادل بورسیه بین دو کشور خبر داد و گفت: کشور ایران در نظر دارد تعدادی بورس به کشور اتریش اعطا کند و با توجه به اینکه رئیس دانشگاه وین، رئیس آکادمی طب سنتی اروپا در اتریش، مدیر عامل آژانس همکاری‌ بین‌المللی آموزشی و پژوهشی اتریش و غیره وارد ایران می‌شوند انتظار می‌رود از آنجایی که مدیر عامل آژانس همکاری‌های بین‌المللی آموزشی و پژوهشی اتریش اعطای بورسیه را در این کشور برعهده دارد قرارداد تبادل صدها بورسیه بین طرفین منعقد شود و کشور اتریش نیز تعدادی بورسیه در اختیار ایران قرار دهد.
دکتر سالار آملی با بیان اینکه این دیدار بنا بر مدل دانشگاه‌ با دانشگاه اجرا می‌شود، توضیح داد: سعی شده است در مدت حضور هیأت اتریشی در کشور، دانشگاه‌های هم سطح دو کشور با یکدیگر رایزنی کرده و در این راستا تفاهم نامه همکاری وین و تهران در روز چهارشنبه به امضا می‌رسد.
وی تاکید کرد: سعی می‌شود از حضور این هیأت با توجه به سطح بالای فناوری آن و ارتباط خوب و مؤثری که بین دو کشور قرار دارد برای توسعه همکاری علمی در بالاترین سطح استفاده شود و مجمعی تشکیل شود که روسای دانشگاه‌های دو کشور یکسال در میان در کشورهای ایران و اتریش روند همکاری خود را ادامه دهند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.