کد خبر : 354
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1392 - 15:38

تبریز و ارزروم تشابهات فرهنگی، دینی و تاریخی فراوانی دارند

تبریز و ارزروم تشابهات فرهنگی، دینی  و تاریخی فراوانی دارند

   رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه ارزروم اظهار داشت: شهرهای تبریز و ارزروم تشابهات فرهنگی، دینی  و تاریخی فراوانی دارند که ارتباط بین آنها را در زمینه میراث فرهنگی آسان می کند.

 

به گزارش آی نیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی پروفسور «آلپ ارسلان جیلان» افزود: آذربایجان شرقی با جاذبه های فراوان تاریخی و وجود محوطه هایی از دوره های گوناگون یکی از بهترین نقاط این کشور برای انجام مطالعات باستان شناسی است.
وی ضمن اظهار علاقه به تبریز به عنوان شهری کهن و زیبا، خاطرنشان کرد: تبریز برایم مانند ارزروم عزیز و دوست داشتنی است.
پروفسور جیلان با اشاره به دانشگاه ارزروم و تفاهم نامه مشترک آن با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: دانشگاه ارزروم رتبه سوم دانشگاه های ترکیه را از نظر امکانات مالی و علمی دارد.
رئیس گروه تاریخ قدیم دانشگاه ارزروم افزود: این دانشگاه هم اکنون با حدود ۷۰ هزار دانشجو، تمامی رشته هایی که امکان تحصیل دانشجو در آنها هست را دارا بوده و از اساتید بسیار خوب و معتبری برای تدریس بهره می برد.
پروفسور جیلان تحصیل دانشجویان  ایرانی در رشته های مختلف در دانشگاه ارزروم را یکی از مهمترین دلایل اثبات اشتراکات فرهنگی و علمی دو کشور خواند و گفت: انجام مطالعات و کاوش های مشترک در زمینه فرهنگ و تمدن اورارتو ها و کورگان ها می تواند زمینه همکاری های بیش از پیش علمی دانشگاه ارزروم و تبریز را فراهم آورد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.