کد خبر : 3560
تاریخ انتشار : شنبه 21 شهریور 1394 - 7:52

دکتر جبارزاده:هنرمندان و صنعتگران فرش به صحنه بیایند

دکتر جبارزاده:هنرمندان و صنعتگران فرش به صحنه بیایند

استاندار آذربایجان شرقی انتخاب تبریز به عنوان شهر فرش‌بافی جهان را فرصتی برای معرفی توانمندی‌های هنرمندان و صنعتگران قالی‌بافی استان در سطح جهانی توصیف کرد.

به گزارش آی نیوز از پایگاه خبری استانداری ، دکتر اسماعیل جبارزاده خاطرنشان کرد: انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف بعد از گزارش تیم ارزیابی‌کننده و بررسی‌های کارشناسی، با رای قاطع روسای منطقه‌ای شورای جهانی صنایع دستی (wcc) صورت گرفت.
وی با اشاره به این که تیم ارزیابی شورای جهانی صنایع دستی از ۱۰ تا ۱۲ تیر در تبریز حضور داشتند، افزود: این تیم بعد از بازدید از دانشگاه هنر اسلامی، بازار فرش تبریز، گالری فرش در موزه هنر و همچنین کارگاه‌های بافت فرش گزارش خود را به شورای جهانی صنایع دستی ارایه کرد که بر اساس آن تبریز به عنوان کانون صنعت فرش معرفی شده است.
دکتر جبارزاده افزود: در این گزارش همچنین پشتیبانی قوی دولت از بخش صنایع دستی از طریق فراهم کردن آموزش‌های تخصصی و اعطای امتیازات ویژه به افراد شاغل و ارایه مشوق‌های فراوان به کارآفرینان فعال در این بخش مورد اشاره قرار گرفته است.
وی، صنایع دستی را یکی از مولفه‌های غرور ملی توصیف کرد و گفت: علاقه فراوان و خالصانه مردم و هنرمندان و شاغلان صنایع دستی از جمله دلایل انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش عنوان شده است.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شورای جهانی صنایع دستی از نقش حیاتی دولت در احیا، حفظ، پرورش، توسعه، پشتیبانی و ارتقای صنایع دستی به طور اعم و صنعت قالی‌بافی به طور اخص قدردانی کرده است.
وی افزود: رییس و اعضای این شورا در نامه‌ای که به بنده ارسال شده است خود را در شادی و غرور مردم تبریز سهیم دانسته و این موفقیت را تبریک گفته‌اند.
جبارزاده با بیان این که این دستاورد حاصل پیگیری مسوولان امر بود، افزود: اکنون نوبت فعالان بخش خصوصی و هنرمندان صنعت قالی‌بافی است که با استفاده از فرصت به وجود آمده در رشد و توسعه این هنر صنعت بکوشند و ظرفیت‌های بالقوه را به منصه ظهور برسانند.
گفتنی است در آخرین نشست مشترک شورای جهانی صنایع دستی در سال ۲۰۱۵ با رای اکثریت قاطع روسای مناطق آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و آسیا-اقیانوسیه، شهر تبریز در حوزه صنعت فرش و قالی‌بافی به عنوان شهر جهانی انتخاب شد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.