کد خبر : 3574
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 شهریور 1394 - 6:42

واحد طرح اسکان پایا در حال اخذ پروانه

واحد طرح اسکان پایا در حال اخذ پروانه

مدیر دفاتر تسهیل گری طرح اسکان پایا در استان آذربایجان شرقی، گفت: اسکان پایا به صورت یک طرح پایلوت در تبریز اجرا می شود و در صورت جوابدهی در تبریز به سایر استان ها و شهرهای کشور نیز تسری خواهد یافت .

هاشمی با بیان این که در شهرداری منطقه ۱۰ بجز صمیمیت و پیگیری صادقانه امور چیزی ندید، افزود: پذیرشی که در منطقه ۱۰ از طرح اسکان پایا شد باعث شد که اولین پروانه این طرح در این منطقه صادر شود .
وی با ابراز خوشحالی از صدور اولین پروانه احداث پس از یک سال استقرار این دفاتر، گفت: هم اکنون ۶۰۰ واحد هم در حال اخذ پروانه هستند که برای ۳۰۰ واحد مجوز صدور نقشه صادر شده و مابقی در حال طی مراحل قانونی برای مجوز صدور نقشه و سپس دریافت پروانه هستند .
مدیر دفاتر تسهیل گری طرح اسکان پایا در استان با اشاره به این که عملیات اجرایی ۶۰۰ واحد را در چارچوب طرح اسکان پایا شروع خواهد شد، افزود: مشکلات ناشی از رکود مسکن موجب تاخیر در اجرای این واحدها شد اما با حمایت مدیریت شهری اعم از شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی استان در آینده نزدیک اجرای این پروژه ها را آغاز خواهیم کرد .
هاشمی با بیان این که بنا به گفته شهردار منطقه ۱۰ تبریز در ماه های آتی پروژه های بالای ۲۰ تا ۳۰ خانوار کلنگ زنی خواهد شد، تاکید کرد: امیدواریم هرچه سریع تر در زمینه عقد قرارداد ساخت این واحدها با انبوه سازان به توافق رسیده و اجرای پروژه ها را شروع کنیم .
وی با اشاره به این که طرح اسکان پایا به صورت یک طرح پایلوت در تبریز اجرا می شود، افزود: اگر این طرح در تبریز به نتیجه برسد به سایر استان ها و شهرهای کشور تسری خواهد یافت .
مدیر دفاتر تسهیل گری طرح اسکان پایا در استان با اشاره به مطرح شدن طرح اسکان پایا در ستاد ملی بازآفرینی شهری، گفت: در این جلسه که با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل شده بود بر موفقیت این طرح در تبریز و تکثیر هرچه سریع تر این طرح در کشور تاکید شد .
هاشمی با بیان این که در عرصه خدمات عمومی با همکاری شهرداری و ارگان های دیگر قدم های خوبی برداشته شده و با شهرداران مناطق برای ایجاد فضاهای عمومی تفاهم نامه امضا شده است، افزود: بر اساس قول معاون راه و شهرسازی مقرر شده در برنامه سال ۹۵ در جهت تامین منابع خدمات نوسازی این مناطق اقدام شود .
وی با اشاره به شروع عملیات تخریب مجموعه و ایجاد پروژه پنج واحدی، گفت: براساس تجمیع دو پلاک و الحاق کوچه مختص این دو پلاک، امیدواریم این روند در محله و اطراف آن نیز با توجه به تسهیلات دولتی برای تسری یافته و در روزهای آینده شاهد پروژه های بزرگتری باشیم .
گفتنی است طرح اسکان پایا در تبریز شامل سه دفتر بوده و هفت محل را در منطقه چهار و ۱۰ پوشش می دهد که البته بیشتر مساحت و محلات مورد نظر در منطقه ۱۰ واقع شده و در مساحت تقریبی ۴۵۰ هکتاری این خدمات ارائه شده است .
 از ۱۲ واحد تک پلاک در طرح اسکان پایا هفت واحد تشکیل پرونده داده و پنج مورد از آنها مجوز اخذ کرده اند، که صرفه اقتصادی بهینه و سرعت در فرآیند نوسازی و شکل مناسب پلاک از دلایل تعریف پروژه های تک پلاک بوده اند .
همچنین تعداد تجمیع های کوچک مقیاس تعریف شده ۳۴۹ پروژه بوده که ۳۳ مورد در مرحله تشکیل پرونده و ۳۴ مورد اخذ مجوز و ۲۴۶ پروژه نیز در حال مذاکره هستند .
تعداد تجمیع های بزرگ مقیاس تعریف شده ۱۲ پروژه بوده که یک مورد در دوه چی به مرحله اخذ مجوز رسیده است که با اجرای این پروژه ها تاثیرات مثبتی در سطح منطقه و محل ایجاد خواهد شد .
در این مراسم پروانه ساخت پروژه آقایان و شرکا که اولین پروژه دارای مجوز ساخت این طرح می باشد تقدیم شد. این پروژه در واقع دو پلاک ششدانگ بود که مساحت قبل از احداث آن ۱۷۳ متر بود و مساحت معبر داخل پروژه ۵/۱۰ متر بود که پس از احداث مساحت آن به ۴/۱۵۸ خواهد رسید و مجوز ساخت یک طبقه تشویقی،  واگذاری رایگان گذر بن بست پروژه، تامین پارکینگ و فضای باز و احداث فضای باز ۱۰ متر مربع به ازای هر واحد اعطا شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.