کد خبر : 3601
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 شهریور 1394 - 5:16

یک ششم جمعیت آذربایجان‌شرقی از محل تولید فرش دستباف ارتزاق می‌کنند

یک ششم جمعیت آذربایجان‌شرقی از محل تولید فرش دستباف ارتزاق می‌کنند

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر معادل یک ششم جمعیت استان به شکل مستقیم از محل تولید فرش دستباف ارتزاق می‌کنند و نزدیک به ۳۰ هنر و صنعت وابسته به فرش فعال هستند

به گزارش آی نیوز، اسماعیل چمنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو ماه پیش نمایندگان شورای صنایع دستی جهان به تبریز آمده بودند و طی بازدیدهایی که انجام دادند در جریان وضعیت کلی صنعت فرش دستباف تبریز قرار گرفتند تا به جایگاه تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان پی ببرند.
وی افزود: برای اینکه این مهم تحقق یابد همه دست‌اندرکاران ذیربط از استاندار گرفته تا سازمان میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت تا اتحادیه‌ها و تشکل‌های فرشبافی، اتاق بازرگانی و فرشبافان استان دست به دست هم دادند.
چمنی خاطرنشان کرد: فرش دستباف سفیر فرهنگی ما در سراسر دنیا است و در پنج قاره جهان توانسته است برای خود جایگاهی دست و پا کند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که فرشبافان هم از این موقعیت در فضایی امن و آرام بهره‌مند شده و به توسعه فعالیت‌های خود بپردازند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: استان ما بیشترین اشتغالزایی را در حوزه فرش دستباف ایجاد کرده و بیش از ۳۰ درصد تولید فرش دستباف و بیش از ۳۰ درصد صادرات فرش متعلق به آذربایجان شرقی است و ما نفیس‌ترین، اعلاترین و زیباترین فرش دستباف را در آذربایجان‌شرقی تولید می‌کنیم.
چمنی اذعان داشت: برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر همایش فرش، کارگروهی به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت و عضویت اتاق بازرگانی و تشکل‌های مرتبط تشکیل یافته و مقرر شده است این همایش ۱۴ مهر در بازار مظفریه که پیش از این ثبت جهانی شده بود، برگزار شود.
رئیس اتحادیه قالیبافان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در کنار این همایش نمایشگاه فرش‌های نفیس نیز برپا می‌شود که اعلاترین و نفیس‌ترین فرش‌های دستباف را به نمایش خواهد گذاشت.
وی اضافه کرد: در تلاشیم روز ثبت جهانی تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان در تقویم جمهوری اسلامی ایران نیز جایی داشته باشد و همچنین یکی از خیابان‌های اصلی شهر به نام فرش دستباف نامگذاری شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.