کد خبر : 3613
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 شهریور 1394 - 8:16

مردم به اصلاح طلبان اعتماد دارند

مردم به اصلاح طلبان اعتماد دارند

 

 

 

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی گفت: مردم به اصلاح طلبان اعتماد کامل و کافی دارند و پیروز نهایی انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، اصلاح طلبان هستند.

 سعید پورشریفی در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: بر اساس اساسنامه داخلی جبهه اصلاحات، هر شخصی که به عنوان رییس جبهه اصلاحات انتخاب شود مسئولیت سخن‌گویی را نیز بر عهده خواهد داشت.
 وی، اصلاحات را جریانی ریشه دار در تاریخ کشور ایران دانست و گفت: اصلاح طلبی، سابقه ای بیش از صد ساله دارد و مهم ترین نمود آن در تاریخ کشورمان، جریان مشروطه خواهی بود چرا که هدف مشروطه خواهان، چیزی جز اصلاح امور نبود.
رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان با بیان اینکه جبهه مقابل اصلاحات، همان افرادی بودند که مرتجعین را تشکیل می دادند، افزود: به عنوان مثال، روس ها با تایید مرتجعین داخلی ثقه الاسلام را اعدام کردند وگرنه چنین جسارتی نداشتند و نمی توانستند بدون حمایت از داخل، دست به چنین اقدام بزرگی بزنند.
پورشریفی با اشاره به ملی شدن صنعت نفت و ایجاد جرقه های اولیه انقلاب اسلامی در خرداد ماه ۱۳۴۲ عنوان کرد: پروسه اصلاح طلبی همچنان ادامه دارد و نمود عینی و همگانی آن، روز تاریخی دوم خرداد ماه و استقرار تفکر اصلاح طلبی به رهبریت سید محمد خاتمی است.
وی در پاسخ به کسانی که اصلاح طلبان را افرادی صرفا روشنفکر می دانند تصریح کرد: اصلاح طلبان و حامیان اصلاحات، فقط افراد دانشجو و روشنفکر نبودند و نیستند بلکه در بین این قشر، رزمندگان دفاع مقدس و ایثارگران دوران انقلاب اسلامی نیز حضور داشته و دارند.
به گفته وی افرادی که برای پیروزی و تحقق انقلاب اسلامی، زحمت کشیده اند نسبت به فعالیت احزاب و گروه های مستقل اصلاح طلب، دید مثبتی دارند. 
 وی گفت: مهم ترین خواسته و هدف اصلاح طلبان این است که در چارچوب قانون اساسی و با استفاده از ظرفیت های فعلی داخلی، کشور را به سمت توسعه پایدار برده و معنویت را بیش از پیش در آن حاکم کنیم
قدرتمندتر شدن اقتصاد داخلی، حفظ محیط زیست، ارزش یابی پول ملی و دستیابی بیش از پیش مردم به حق و حقوق شهروندی و قانونی خود از مهم ترین مولفه های توسعه پایدار بود که پورشریفی به آن اشاره کرد.
 وی از تشکیل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای مشورتی اصلاح طلبان در تمامی استان های کشور خبر داد و گفت: در استان آذربایجان شرقی نیز  هر دو شورا طبق راهنمایی های سید محمد خاتمی تشکیل شده و وحدت و هماهنگی لازم بین احزاب و گروه های سیاسی ۲۸ گانه اصلاح طلب به خوبی مشهود است.
رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: ما برای لبیک گویی به پیام رهبر فقید انقلاب که بر جمهوریت و اسلامیت تاکید داشتند برای تعمیق امر جمهوریت، شرکت در انتخابات را برای خود وظیفه می دانیم و تمامی تلاش خود را برای بهتر و با شکوه برگزار شدن آن به کار می گیریم. فعالیت نامزدهای انتخاباتی اصلاح طلب را رصد می کنیم و حمایت خود را در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با در نظر داشتن شاخصه هایی اعلام خواهیم کرد.
به گفته وی جریان اصلاح طلبی از کاندیداهای که صداقت داشته و برای اهداف توسعه ملی برنامه داشته و برای نهادینه شدن آزادی و معنویت تلاش کنند حمایت صددرصدی خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم فعالیت قانونی احزاب بر مبنای قانون اساسی گفت: اگر کمک کنیم حزب ها بر مبنای قانون اساسی پا بگیرند زوایای پنهانی در این کشور باقی نمی ماند که باعث شود ارزش دلار یک شبه از یک هزار تومان به سه هزار تومان برسد.
 پورشریفی، لازمه برگزاری انتخاباتی عادلانه را فعالیت قانونی احزاب دانست و گفت: زمانی می توان با برگزاری انتخابات به نتیجه مطلوب دست یافت که احزاب فعالیت داشته و دارای پایگاه مردمی قوی باشند. طبق قانون نیز دولت باید از احزاب به صورت قانونی و اصولی حمایت کند.
 وی در پاسخ به سوالی ر خصوص میزان احتمال پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان افزود: مردم به اصلاحات اعتماد دارند و پیروزی نهایی در انتخابات امسال، از آن اصلاح طلبان است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: احترام به شهدا و ارج نهادن به آنان نباید به صورت ابزاری باشد بلکه همه باید با عمق وجود و از ته قلب به خدمات ارزنده آنان ایمان داشته باشیم.

منبع:ایسنا
 

 

 

 


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.