کد خبر : 36200
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1403 - 11:42

نشست خبری فرمانده انتظامی استان به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد:

نشست خبری فرمانده انتظامی استان به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد:

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کاهش میزان سرقت در آذربایجان شرقی گفت: در چهار ماهه نخست سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۶۵ سرقت به وقوع پیوست که امسال با ۱۲ درصد کاهش، به ۱۳ هزار و ۹۸۲ فقره رسیده است.

«سردار علی محمدی» در جلسه نشست خبری و تجلیل از اصحاب رسانه که به مناسبت رو خبرنگار، روز شنبه ۲۰ مرداد در فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی برگزار شد، از فعالیت پنج گشت نامحسوس جهت کنترل سرقت خودروها و متلاشی شدن ۵۶ باند سارقین در تبریز خبر داد و افزود: امسال ۲۶۸ سارق دستگیر شدند و ۷۰ درصد خودروهای سرقتی کشف شدند.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در خصوص امنیت محله محور گفت: بیشترین آمار سرقت به اماکن به خصوص خانه باغ ها مربوط است لذا از مردم خواهشمندیم با نگهبانی محلات و خانه باغ ها و نصب دوربین ها و … از حوادث پیشگیری کنند.
وی اعلام کرد: در حوزه کشف انواع سرقت های خرد و کلان، ۲۶ الی ۳۳ درصد افزایش کشف سرقت داشتیم و میزان سرقت ها ۱۰ الی ۱۲ درصد کاهش یافته اند. امیدواریم با آگاه سازی های رسانه ای این درصد کشف افزایش یابد.

مواد مخدر
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه آغازین امسال گفت: در این مدت یک هزار و ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده در حالی که کشفیات سال گذشته یک هزار و ۳۷۹ کیلوگرم بود و در جریان کشف، ۱۰ درصد پایین بودیم. در سال جاری چهار هزار و ۹۲۰ نفر معتاد تحویل مرکز ماده ۱۶ شدند.
وی با اشاره به ۱۲۰ پابند الکترونیکی که به استان تحویل داده شده است، گفت: ۹۰ درصد این پابندها به پای سارقانی است که بیش از چهار فقره سرقت داشتند.
محمدی در بحث تصادفات عملکرد پلیس را تشریح کرد: سال گذشته ۴۱ هزار و ۹۲۸ تصادف داشتیم که امسال به ۲۶ هزار و ۹۶۸ مورد رسیده و ۳۸ درصد کاهش داشتیم که در میزان فوتی ها هم همینقدر کاهش را شاهد هستیم.
وی افزود: عمده ترین علل تصادفات، عدم توجه به جلو و خواب آلودگی رانندگان است که باید مدیریت و فرهنگ سازی شود. استان ما در حوزه دوربین های هوشمند عقب مانده است که باید با اقدامات جدی مسئولین این کمبود حل شود.
وی افزود: بیشترین بار ترافیکی شهر ما در مکان های ساختمان های پزشکان و مجتمع های تجاری است و مسئولین باید در صدور پروانه، به ساخت پارکینگ های اختصاصی توجه بیشتری کنند. همچنین پارکبان ها مدیریت شوند. امسال با جرایم افزایش یافته، انتظار می رود مردم بیشتر با پلیس راهور همکاری کنند.

پرونده های اقتصادی استان
«سردار علی محمدی» با اشاره به افزایش ۱۴۳درصدی کشف پرونده های اقتصادی استان در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۳، اعلام کرد: ارزش پرونده های اقتصادی کشف شده ۲۳۰ میلیارد تومان است و در پی کشف، ۳۷۶ نفر دستگیر شدند. این در حالی است که ارزش پرونده های اقتصادی کشف شده در چهار ماه نخست سال گذشته، ۹۵ میلیارد تومان بود و ۳۵۲ نفر در این ارتباط دستگیر شدند.
وی افزود: افزایش ۱۴۳ درصدی کشف پرونده ها نشانگر هدفمند شدن کشفیات و رصد پرونده های سازمان یافته است.
کلاهبرداری
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در حوزه کلاهبرداری متاسفانه شاهد افزایش ۲۴ درصدی در استان هستیم که البته ۹۹ درصد آنها کشف شده است.
وی از افزایش ۲۰ درصدی جرایم فضای مجازی خبر داد و گفت: بیشترین جرایم فضای مجازی در آذربایجان شرقی مربوط به برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز، کلاهبرداری‌های اینترنتی، هتک و نشر اکاذیب هستند و ۹۷ درصد جرایم در این حوزه کشف شده و ۵۹۹ نفر تا کنون دستگیر شده اند.
وی اذعان داشت: در استان ما آستانه تحمل مردم پایین آمده و درگیری با سلاح سرد آمار مطلوبی ندارد و امسال افزایش یافته است.
وی در پایان، ضمن اشاره به هدف مشترک پلیس و رسانه در حفظ آرامش و امنیت مردم گفت: نباید با پخش اخبار خام، اذهان مردم را مشوش کنیم.

برچسب ها : ،


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.