کد خبر : 3660
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مهر 1394 - 7:50

رعایت اصول فنی در اجرای طرح بتن غلطکی در مسیر بی آر تی

رعایت اصول فنی در اجرای طرح بتن غلطکی در مسیر بی آر تی

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: طرح بتن غلطکی در باقی مانده مسیر بی آرتی با رعایت تمام اصول فنی و استاندارد اجرا می شود.

به گزارش آی نیوز، محبوب عبداله پور ضمن اعلام این خبر، گفت: پس از اجرای موفقیت آمیز این طرح در مسیر اتوبوس های تندرو در حدفاصل میدان قونقا تا اول چهارراه خطیب، ،باقی مانده مسیر، از چهارراه خطیب تا میدان راه آهن و از میدان قونقا تا میدان جانبازان نیز تحت پوشش بتن غلطکی قرار می گیرد و اجرای آن تا پایان سال به اتمام می رسد.
وی افزود: بر این اساس و با اختصاص اعتباری ویژه، عملیات اجرایی این طرح آغاز گردید و این مسیر از میدان راه آهن تا چهارراه خطیب آسفالت تراشی شد تا به ترتیب، دیگر مراحل نیز اجرا شود.
عبداله پور در توضیح بتن غلطکی و کیفیت آن گفت: بتن غلطکی که به طور اختصار، RCC خوانده می شود، نوعی بتن متراکم با اسلامپ صفر است که قادر است فشاری معادل ۳۷۵ کیلوگرم بر سانتی متر مکعب را تحمل کند و این میزان، برای استفاده در مسیر بی آر تی بسیار مناسب است. همچنین پوشش بتن متراکم غلطکی استفاده شده در بخشی از مسیر، آزمایش ۳۰۰دوره بخزدایی را با موفقیت سپری کرده است که این نکته نیز با توجه به وضعیت آب و هوایی تبریز، کاملا قابل قبول است.
وی در مورد اجرای فاز ۲ طرح بتن غلطکی در باقی مانده مسیر تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، مسیر اتوبوس های تندرو در فاصله میدان فجر تا فلکه دانشگاه و همچنین در صورت نیاز، مابین میدان راه آهن تا ایستگاه چهارراه خطیب جرا می شود.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز متذکر شد: چنان که قبلا نیز عرض شده، به دلیل عدم موافقت اداره راهنمایی و رانندگی، تقاطع ها و میادین تحت پوشش بتن غلطکی قرار نخواهند گرفت. 
عبداله پور اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح، بتواند مشکلات موجود در این مسیر را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.