کد خبر : 3751
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مهر 1394 - 6:27

تلفیق ایده‌های هنری با توسعه کمی و کیفی فضای سبز

تلفیق ایده‌های هنری با توسعه کمی و کیفی فضای سبز

شهردار تبریزگفت: خوشبختانه در یک سال گذشته اقداماتی که شهرداری، در عون‌بن‌علی، پارک بزرگ، آرپادره‌سی و عباس‌میرزا، انجام داده، زمینه تحول اساسی در بخث فضای سبز را فراهم کرده است.

 

به گزارش آی نیوز به نقل از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، دکتر صادق نجفی در نشست هم‌اندیشی طرح تحول فضای سبز کلان‌شهر تبریز در برنامه سال ۹۵ ، اظهار داشت: در سال ۹۳ محور اقدامات شهرداری با در نظر گرفتن توسعه عمرانی پیش رفت؛ امسال نیز آسفالت‌رسانی اساسی با در نظر داشتن زیرسازی‌های لازم در جای‌جای شهر، محور فعالیت‌های شهرداری بوده‌است.
وی ادامه داد: خوشبختانه این اقدامات مورد توجه مردم بوده و در تحصیل رضایت شهروندان، نقش موثر داشته است.
شهردار تبریز اضافه کرد: بر این اساس، سال آتی با محوریت نهضت فضای سبز و افزایش چشمگیر درختکاری‌ها استمرار خواهد داشت.
وی افزود: در وهله اول نیازمند کارشناسی‌های دقیق و احصای نیازهای لازم در خصوص تامین منابع آبی و گونه‌های متناسب درختی هستیم.
نجفی با اشاره به این‌که تامین اعتبارات فضای سبز بخش مهم برنامه‌ و بودجه سال آتی خواهد بود، گفت: در مراحل بعد از کاشت درختان و درختچه‌های متنوع، موضوع نگهداری و حفاظت از گونه‌های کاشته‌شده، باید مد نظر باشد.
شهردار تبریز بهره‌گیری از تجارب موفق در طراحی فضای سبز را نیازمند تلفیق ایده‌های هنری با توسعه گونه‌های زیبا و مقام درختی خواند و تصریح کرد: درختی که در دوره نمو، از نگهدارنده‌های لازم برخوردار نباشد، طبیعی است که رشد نامتوازن و نازیبایی خواهد داشت؛ بنابراین، نظارت بر روند رشد و نمو درختان باید بخش مهمی از تلاش و همت فضای سبز شهرداری باشد.
وی تاکید کرد: در کنار تقویت زیرساخت‌ها و تامین الزامات گسترش فضای سبز، تلاش برای ارتقای فرهنگ فضای سبز و جلب مشارکت‌های شهروندی باید از اهم وظایف سازمان پارک‌ها باشد.
دکتر نجفی با تاکید بر بهینه‌سازی مصرف منابع گفت: منابع درآمدی شهرداری به سختی حاصل می‌شود و باید به همین تناسب، مورد صیانت واقع شده و در جهت تحصیل رضایت شهروندان هزینه شود.
شهردار تبریز با اشاره به این‌که تبریز در تابستان دو سال گذشته همواره جزو شهرهایی بوده که با تنش آبی مواجه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: با تعریف منطقی منابع آبی پایدار، استفاده از ظرفیت آب‌های سطحی، مکان‌یابی‌های اصولی و انتخاب گونه‌های کم‌مصرف آبی قطعا خواهیم توانست در یک برنامه مدون به آرمان فضای سبز ماندگار و زیبا دست یابیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.