کد خبر : 3777
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 مهر 1394 - 2:28

تاکید بر رعایت اصول کیفی در اجرای طرح های فضای سبز + عکس

تاکید بر رعایت اصول کیفی در اجرای طرح های فضای سبز + عکس
در جلسه تبیین برنامه های توسعه فضای سبز و نهضت درختکاری در سال آینده، بر رعایت اصول کیفی در اجرای طرح های فضای سبز ماندگار تاکید شد.

در این جلسه که با حضور شهردار تبریز، رییس حوزه شهردار، معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز، مدیرعامل سازمان پارکها، شهرداران مناطق دهگانه و مدیران فضای سبز مناطق، برگزار شد، تنی چند از شهرداران مناطق و مدیران فضای سبز مناطق دهگانه، مواردی را در زمینه بهره وری بهینه طرح های مصوب برای فضای سبز بیان کردند.

 

 
حسین اکبری، شهردار منطقه ۳ به اجرای امور زیرساختی در زمینه کاشت درخت اشاره کرد و گفت: برای اینکه از کاشت درختان نتیجه مطلوب اخذ کنیم، ابتدا باید زیرسازی های لازم را انجام دهیم ؛ به عنوان مثال ریشه های پوسیده درختان خشک شده را پاکسازی کنیم و محل را برای رشد نهال غرس شده، آماده کنیم.

وی ادامه داد: انجام این طرح نیز باید از الان آغاز شود تا بتوانیم به موقع و تا رسیدن زمان کاشت درخت، بستر مناسب را فراهم کنیم. همچنین در خصوص اعتبارات مورد نیاز هم باید بازنگری هایی صورت گیرد.

 

یعقوب هوشیار، شهردار منطقه ۵ تبریز هم در سخنان خود، به قرارداد پیمانکاران فضای سبز پرداخت و گفت: با تمدید مدت قراردادها از یک سال به ۳ سال، پیمانکار مربوطه خود را موظف می داند که به نگهداری نهال‌هایی که کاشته و فضای سبزی که ایجاد کرده، اهتمام نشان دهد.

در بخش دیگری از این جلسه، علی مدبر شهردار منطقه ۸، مواردی را در مورد لزوم هرس درختان بیان کرد و افزود: در محدوده مرکزی شهر مشکلات عدیده ای گریبان گیر فضای سبز است که از آن جمله می توان به شکستن شاخه های در ختان در اثر تصادفات خودرویی اشاره کرد.

در ادامه جلسه، مسوول فضای سبز شهرداری منطقه ۳، مواردی را در زمینه اجرای بهینه طرح های فضای سبز شهری مطرح نمود و گفت: آنچه که در زمینه بازدهی مناسب فضاهای سبز به عنوان اصل مطرح است، توجه به  کیفیت است؛ در پاره ای موارد کمیت برای ما بیشتر  اهمیت پیدا می کند؛ حال آن که اگر کیفیت در اجرا و نگهداری طرح ها، مد نظر نباشد، هیچ نتیجه ای از اجزای این طرح ها نخواهیم گرفت.

مدیرفضای سبز شهرداری منطقه ۹ نیز، درباره تامین اعتبارات حوزه فضای سبز، اضافه کرد: مشکل هرساله ما در زمینه تامین اعتبار است. اعتبار، دیرتر از موعد مورد نیاز به دستمان می رسد و در مسیر اداری نیز دستخوش تحولاتی می شود که موجب کاهش آن می گردد.

 

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.