کد خبر : 3807
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 مهر 1394 - 7:40

قوانین مدیریت شهری باید در قالب یک صدای واحد به نتیجه برسد

قوانین مدیریت شهری باید در قالب یک صدای واحد به نتیجه برسد

 نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تبریز بر لزوم وحدت رویه در سازو کار برنامه‌ریزی و اجرایی مدیریت شهری تاکید کرد.

به گزارش آی نیوز، محمدحسین جعفری، در بیست‌و‌هفتمین نشست تخصصی شهرسازی و معماری کشور، خاطرنشان کرد:  شهرداری‌ها، به لحاظ عدم وحدت رویه در روند شهرسازی با مشکلاتی مواجه‌اند که هزینه‌های آن را شهروندان می‌پردازند.
جعفری با بیان این‌که قوانین جاری باید در قالب یک صدای واحد به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: عدم هماهنگی قوانینی که تحت‌تاثیر نهادهای مختلف، در بحث‌های شهرسازی وضع می‌شود، از ریشه‌های اصلی مشکلات مدیریت شهری است.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تا زمانی که قوانین ثابت، متقن و اصولی برگرفته از مطالبات‌مان در حوزه شهرسازی زود زود عوض شود، تاثیرات سوء آن در مردم و شهر بارز خواهد بود.
وی متذکر شد: در نظام مردم‌سالار نمی وانیم با قوانین زودگذر و متغیر، مدام با شهروندان رفتار کنیم؛ این روند باعث می‌شود حتی شوراهای شهر نیز در وظایف خود، با افول مواجه باشند.
جعفری با تاکید بر این که قوانین ما در بحث شهرسازی و معماری حداقل باید دو دهه ثبات داشته باشد، به موضوع درآمدزایی شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: عدم درآمدزایی شهرداری‌ها، شوراها را به وضع قوانینی باز می‌دارند که تراکم‌فروشی و تغییر کاربری‌ها از پیامدهای منفی آن است.
وی خاطرنشان کرد: کلان‌شهرها نیازمند حمایت مالی هستند؛ در این صورت، شورا نیز خواهد توانست وظایف خود را بدون دغدغه مالی، در مسیر درستی هدایت کند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.