کد خبر : 3832
تاریخ انتشار : شنبه 25 مهر 1394 - 8:26

روزانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار سفردرون شهری در تبریز انجام می شود

روزانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار سفردرون شهری در تبریز انجام می شود

 معاون حمل و نقل شهردار تبریز اعلام کرد که روزانه ۳میلیون و ۶۰۰هزار سفر درون شهری در تبریز صورت می گیرد.

به گزارش آی نیوز، یعقوب وحید کیا به تعداد سفرهای انجام شده در تبریز اشاره کرد و افزود: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری تبریز، مطالعات انجام شده نشان می دهد که شهر تبریز روزانه، میزبان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار سفر درون شهری است.
وی هم چنین به مشکلات ترافیک و ضرورت حل آن در شهرتبریز پرداخت و گفت: عمده ترین مشکلات ترافیکی تبریز، به فراهم نبودن زیرساختهای حمل و نقل عمومی برای جابجایی مسافران درون شهری برمی گردد واین درحالی است که طبق برنامه های کلان کشور باید ۷۵ درصد سفرهای درون شهری توسط حمل و نقل عمومی صورت بگیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تاکید کرد: استاندارد معابرشهرها در سطح کشور،۳۰درصد است؛ با این حال شهر تبریزبا وجود جمعیت بیش از یک و نیم میلیون، با بیش از ۳۶در صد معابر اختصاص یافته نسبت به شهرهای دیگر کشور از وضعیت خوبی برخوردار است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تصریح کرد: با هدف تسهیل ترافیک در سال جاری، می توان با سرعت بخشیدن به فعالیتهای احداث مترو، توسعه فاز یک تا میدان ساعت در سال ۹۵ و اتمام خط یک مترو در سال ۹۶، شاهد رفع مشکل ترافیک در شهر تبریز بود.
وحیدکیا در ادامه به تجهیز ناوگان اتوبوس رانی و ارائه خدمات این بخش اشاره کرد وافزود: روزانه حدود ۱۳۰ هزار نفر از طریق ۶۰ دستگاه اتوبوس BRT جابجا می شوند که تلاش می کنیم تعداد اتوبوس هارا تا پایان سال جاری به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در مسیر  BRTبرسانیم.
وی همچنین گفت:  ۱۲ هزار تاکسی در تبریز وجود دارد که از این تعداد تا پایان سال جاری،  ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده ساماندهی خواهندشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: از عوامل مهم در روان سازی ترافیک خیابانها و تقاطع ها، اصلاحات هندسی است که در سال جاری با اصلاح  ۱۶۰ نقطه حادثه خیز، موفق شده ایم که میزان حوادث و تصادفات را کاهش دهیم.
وی به بحث فرهنگ سازی و آموزش ترافیک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جایگاه آموزش و فرهنگ سازی در موضوع ترافیک از اهمیت خاصی برخوردار است، لذا همکاری با سازمان صدا و سیمای استان در تولید و ساخت انیمیشن های بومی و پخش از طریق تلویزیون، ایجاد پارک های آموزش ترافیک و برگزاری دوره های اموزشی  می تواند تا حدودی در کاهش حجم ترافیک در شهر موثر باشد.
وحدکیا اعتبار تخصیص یافته به پروژه های سازمان را در در سال جاری ۳ هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یعنی ۴۶ درصد برای پروژه های حمل ونقل وترافیکی در نظر گرفته شده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.