کد خبر : 3852
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مهر 1394 - 7:12

مشارکت جدی شهرداری تبریز در برنامه های عزاداری ایام محرم

مشارکت جدی شهرداری تبریز در برنامه های عزاداری ایام محرم

 شهردار تبریز از مشارکت جدی شهرداری در برنامه های عزاداری ایام محرم خبر داد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی ضمن اعلام این مطلب، گفت: با توجه به جایگاه ویژه حادثه خونین عاشورا و قیام ماندگار امام حسین(ع) درفرهنگ و اعتقادات مذهبی ملت ایران، به ویژه مردم ولایتمدار تبریز و نیز ارادت و علاقه شهروندان تبریزی به خاندان عصمت و طهارت،  شهرداری تبریز بر خود وظیفه می‌داند که با مشارکت جدی در برنامه های ایام دهه اول محرم، سهمی ناچیز در این امر معنوی داشته باشد.
وی با اشاره به بخشی از این برنامه ها، تصریح کرد: همزمان با هفتمین روز از ماه محرم، مراسم بزرگ گردهمایی هیات‌های مذهبی تبریز در میدان ساعت برگزار می‌شود که شهرداری تبریز در این برنامه، مشارکتی پررنگ خواهد داشت.
شهردار تبریز افزود: همچنین از اولین روز محرم، برنامه های مختلف عزاداری در مصلای بزرگ تبریز با همکاری شهرداری تبریز برگزار می گردد.
دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود، به مراسم باشکوه ظهر عاشورا اشاره و خاطرنشان کرد: همانند هرسال، در مراسم بزرگ عزاداری اباعبدالله الحسین در ظهرعاشورا، مشارکت خواهیم کرد و در کنار شهروندان معزی، یاد و خاطره شهیدان کربلا را گرامی خواهیم داشت.
لازم به ذکر است شهرداری تبریز، مقارن با دهه اول محرم الحرام و با هدف فضاسازی و ایجاد فضای معنوی در سطح شهر و گرامی داشت دلاوری های شهیدان کربلا، با نصب پرچم سیاه، احادیث و آموزه هایی از سومین امام شیعیان، به  استقبال عاشورا و تاسوعای حسینی رفته است.
علاوه بر این، دکتر صادق نجفی از پیش‌بینی اقدامات ویژه توسط شهرداری تبریز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کربلای‌معلی خبر داد .


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.