کد خبر : 3929
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آبان 1394 - 8:11

آخرین آمار تلفات زلزله افغانستان و پاکستان

آخرین آمار تلفات زلزله افغانستان و پاکستان

آخرین گزارش‌ها از تلفات زمین‌لرزه در افغانستان و پاکستان و هند حاکیست که بر اثر این حادثه طبیعی تاکنون بیش از ۳۰۰ تن جان باخته‌اند.

به گزارش ایسنا، مسوولان مدیریت بحران و بلایای طبیعی با اعلام اینکه تعداد تلفات زمین لرزه ۷.۷ ریشتری به مرگ ۲۲۹ تن در شمال غرب پاکستان منجر شده بیان کردند: مجموع تلفات این حادثه طبیعی در پاکستان، افغانستان و هند به ۳۰۴ تن رسیده است.
این زمین لرزه مهیب روز گذشته (دوشنبه) شمال شرق افغانستان را به لرزه درآورد که تکان‌های ناشی از آن در پاکستان، هند و تاجیکستان هم به ثبت رسید و موجب ریزش ساختمان‌ها و ترس و وحشت مردم شد.
ترس و وحشت ناشی از زلزله به خودی خود کشنده است. در یکی از روستاهای شمالی افغانستان ۱۲ دانش‌آموز دختر هنگام وقوع زلزله و خروج از مدرسه جان خود را از دست دادند.
زلزله روز گذشته از نظر مقیاس، همانند زمین لرزه ۷.۶ ریشتری بود که در سال ۲۰۰۵ نزدیکی کشمیر را به لرزه درآورد و به مرگ بیش از ۷۰ هزار تن منجر شد اما زلزله اخیر در عمق ۲۲۳ کیلومتری زمین رخ داده است. به گفته کارشناسان مرکز لرزه‌نگاری آمریکا، زمین‌لرزه‌هایی که در چنین عمقی اتفاق می‌افتند معمولا خسارت و آسیب کمتری به همراه دارند.
به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، کانون این زمین لرزه نزدیک شهر «جرم» در افغانستان بوده که منطقه‌ای روستایی و با جمعیت پراکنده است. بسیاری از ساکنان این منطقه در خانه‌های خشتی زندگی می‌کنند که در برابر زلزله مقاومت ندارد. همچنین کوهستانی بودن منطقه و زیرساخت‌های نامناسب آن، فرآیند ارزیابی و کمک‌رسانی را با سختی روبه‌رو کرده است.
شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز در گزارشی اعلام کرد که تعداد مجروحان این زمین لرزه شدید بیش از ۲۰۰۰ نفر است و تیم‌های امدادی و نجات به مناطق کوهستانی دورافتاده اعزام شده‌اند هرچند وضعیت کلی منطقه زلزله زده مشخص نیست.
گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که بسیاری از مردم مناطق زلزله‌زده از ترس بروز پس‌لرزه‌ها، تمام شب را در فضاهای باز و در دمای نزدیک به انجماد گذرانده‌اند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.