کد خبر : 4048
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آبان 1394 - 8:56

تلفیق معیارهای هویتی و سنتی معماری با شاخص‌های مدرن حوزه ساخت و‌ساز

تلفیق معیارهای هویتی و سنتی معماری با شاخص‌های مدرن حوزه ساخت و‌ساز

 نماینده شهرداران کشورمان، بر لزوم تفکیک بافت‌های تاریخی از بافت‌های فرسوده و صیانت از آثار معماری گذشتگان تاکید کرد.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در دیدار با جمعی از کارشناسان حوزه عمران و شهرسازی، با اشاره به شرایط خطرخیز کلان‌شهرهای کشور اظهار داشـت: امروز، احیای بافت‌های فرسوده شهری، بخش عمده‌ای از کوشش‌های عمرانی مدیریت شهری را  معطوف خود کرده‌است ؛ اما با این حال، این روند نباید زمینه حذف آثار تاریخی و معماری سنتی کشور را پدید آورد.
وی، آثار معماری گذشته را یادگار سبک سنتی و اصیل زندگی ایرانیان دانست و افزود: حفظ خانه‌های تاریخی و الگوپذیری از سبک و‌سیاق معماری این خانه‌ها، باید به عنوان دغدغه مهم معماران و طراحان مورد توجه قرار گیرد.
شهردار تبریز متذکر شد: به شرط تاثیرپذیری از میراث معماری و مهندسی گذشتگان، بی‌شک می‌توان به مدل موفقی از  تلفیق شاخص‌های مدرن زندگی امروز با معیارهای هویتی و سنتی دست یافت.
نماینده شهرداران کشورمان در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، به ساز و کار قانونی ساخت و‌ساز در خصوص الگوهای مباحث طراحی و معماری اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد محدودیت های مدرن‌سازی در بافت‌های تاریخی و سنتی، در کنار تدوین سیاست‌های تشویقی در برنامه‌های سنتی‌سازی، می تواند به صورت توام، در اجرایی الگوهای تلفیقی مدرن و سنتی، موثر واقع شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

بی ریا پنجشنبه , ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۹:۴۸

عجب نظری افرین و احسنت به مسئولین شهری و خصوصا نماینده شهرداران کشور.نمیدونم نوشدارو بعد از مرگ سهراب اومده؟ یه نیم نگاهی هم به ارگ علیشاه بندازین بد نیست .واقعا چکارش کردیم.لااقل مراقب باشیم منبعد این اشتباهات رو تکرار نکنیم. یه کم هماهنگی ما بین دستگاههای اجرایی و مسئولین خیلی از مشگلات رو میتونه حل کنه البته اگه بتونیم هماهنگ باشیم و هماهنگ عمل کنیم و هر کدوم ساز خودمون رو کوک نکنیم. امیدوارم