کد خبر : 4089
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 آبان 1394 - 7:15

احداث زیباترین و مجهزترین پایانه کشور در آخرین مراحل اجرایی

احداث زیباترین و مجهزترین پایانه کشور در آخرین مراحل اجرایی

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه پایانه مرکزی تبریز خبر داد و گفت: بخش عمرانی این پروژه عظیم به اتمام رسیده و هم‌اکنون فقط اقدامات نصب، شامل بدنه‌سازی ستون‌ها و کانال‌ها، تاسیسات، نصب پله‌برقی و آسانسوز و سایر طراحی‌های داخلی باقی مانده است.

به گزارش آی نیوز، محبوب عبداله‌پور در جریان بازدید از این پروژه، متذکر شد: پیش‌بینی توقفگاه‌های ویژه تاکسی، مناسب‌سازی محیطی برای جانبازان و معلولان، ایستگاه‌های ویژه حمل بار، طراحی ویژه سکوها، امکانات رفاهی ایده‌آل و نورپردازی‌های بدیع، از جمله ویژگی‌های پایانه مرکزی تبریز خواهد بود.
وی با اشاره به پیشینه اجرای پروژه یادآور شد: باتوجه به این‌که سال‌ها پیش در موعد آغاز پروژه، هنوز آئین‌نامه ۲۸۰۰ زلزله ابلاغ نشده‌بود، اجرای مجدد پروژه با برخی بازنگری‌های فنی و مهندسی همراه بود.
عبداله‌پور اضافه کرد: با افتتاح این پروژه، محوطه قدیمی پایانه مرکزی تبریز، به انباری و محل دپوی اتوبوس‌های پایانه و شرکت واحد تبدیل خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، پروژه پایانه مرکزی تبریز را تحولی در حمل‌و‌نقل بین‌شهری عنوان کرد و افزود: در همین راستا، همرمان با افتتاح پایانه جدید، شرکت‌های مختلف مسافربری کنونی پس از ادغام،  به چند شرکت قوی با خدمات گسترده تبدیل شده و در غرفه‌های مدرن و زیبا مستقر می شوند. شرکت‌هایی که نیز که مایل به ادغام نباشند، به ترمینال شرقی تبریز انتقال خواهند یافت تا در حمل‌و‌نقل درون‌استانی، کماکان فعالیت کنند.
عبداله‌پور اظهار داشت: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری برای این پروژه هزینه شده و ۲۰ درصد باقی مانده از پروژه نیز با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی از محل اعتبارات یکی از شهرداری‌های مناطق به عنوان معین، به اجرا خواهد رسید.
وی با تاکید بر این‌که سعی شده تا پایانه مرکزی تبریز، زیباترین و مجهزترین پایانه شهری کشور باشد، گفت: این پروژه ارزشمند، فراتر از کارکرد عمران و حمل‌و‌نقل، یک پروژه اجتماعی به شمار رفته و از نقاط افتخارآمیز شهر تبریز خواهد بود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.