کد خبر : 4179
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آذر 1394 - 9:31

نهرشاهی جان دوباره می گیرد

نهرشاهی جان دوباره می گیرد

 مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز از برنامه ریزی های برای تامین آب استخر ائل گلی از طریق نهرشاهی خبر داده و گفت: به این ترتیب هویت فرهنگی و تاریخی نهرشاهی نیز حفظ می شود.

به گزارش آی نیوز به نقل از سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، مهندس محمدحسین حسن زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته از طریق آب منطقه ای و آب و فاضلاب تبریز دستور احیای نهرشاهی صادر شده است.
وی این اقدام را در راستای حفظ هویت تاریخی نهرشاهی یا شاه ارخی عنوان کرده و افزود: مشکلات مربوط به این قسمت از طریق سازمان پارکها و فضای سبز تبریز پیگیری می شود.
حسن زاده با بیان اینکه از زمان های قدیم تامین آب استخر ائل گلی توسط نهرشاهی صورت می گرفته است، اظهار داشت: در ایجاد و احداث بزرگراه نبی اکرم(ص) کوره ها و قنات های موجود تخریب گردیده و از سال ۸۷ تامین آب با فشار به چاه های ائل گلی تامین می شده که روش صحیحی برای منابع آبی نبود.
عکس تزئینی است
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز تصریح کرد: متاسفانه این مسیر آبرسانی از چند سال قبل تخریب شده و اقدامی برای بهبود وضعیت آن صورت نگرفته بود.
وی گفت: کار اجرایی این مسیر در دو بخش انجام یافته که بخش نخست آن شامل اصلاح مسیر روبازی است که شامل روستای فتح آباد بوده و تا دره ی لیقوان ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز ادامه داد: همچنین در بخش دیگری این طرح از طریق بازسازی و اصلاح کوره هایی که زمان احداث اتوبان تبریز- زنجان آسیب دیده بودند، مرمت خواهد شد.
حسن زاده همچنین تاکید کرد: متاسفانه آب مورد نیاز استخر ائل گلی طی چند سال گذشته از طریق چاه های موجود در منطقه تامین می شد که که همین موضوع علاوه بر هزینه های فراوان، ظلم بزرگی در حق منابع آبی زیر سطحی این منطقه به شمار می رفت.
وی اظهار داشت: طی دو سال گذشته اجازه ندادیم آب استخر ائل گلی به حداقل برسد و از این طریق آبروی شهر تبریز را حفظ کردیم .

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.